  • 1. Data: 2007-08-09 07:55:55
    Temat: Termin platnosci za dzialke z przetargu.
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Mam problem, wygralem przetarg na dzialke budowlana pod poznaniem. Gmina
    pierwotnie mowila ze bedzie chciala kase jakies 4-5 tyg po przetargu ale w
    razie czego nie beda robic problemow. W banku zapewniali mnie wczesniej ze
    decyzja kredytowa wraz z platnoscia to max 3-4tyg.
    Po samym przetargu samo wyciagniecie papierow zwiazanych z dzialka od Gminy
    (ktora dzialke sprzedaje) zajemo mi tydzien (reszte zalatwilem od reki w pol
    dnia). W banku powiedzili ze 3-4 tyg to na sama decyzje bedzie, a platnosc
    pewnie z 1-2 tyg pozniej. Bankow obslugujacych przetargi jest raczej tylko
    kilka (zdaniem open finance) - przelew kasy musi isc w tym przypadku przed
    aktem notarialnym.
    Dostalem juz pismo od gminy ze termin podpisania aktu jest za 2 tyg (czyli 4
    tyg po przetargu), jesli sie nie stawie z oryginalami przelewow to przepada
    mi dzialka i wadium (9500zl). Bank twierdzi ze nic nie moze przyspieszyc,
    deczyja bedzie po 3-4 tyg + 1 tydzen ktory czekalem wczesniej na papiery od
    gminy. czyli na 100% nie zdaze. Po rozmowach z gmina oni sa zdziwieni ze
    banki nie daja dezycji od reki !!! Moga poczekac jeszcze tydzien jesli dam
    im decyzje o kredycie z banki (nie wiem czy bede ja mial do tego czasu). Co
    robic.
    (z kredytu ma byc troche ponizej 50% wartosci dzialki - reszta z wlasnych
    oszczednosci).
    Z groy dzieki

    cala afera wynika z idiotycznych przepisow ustawy o gospodarce
    nieruchomosciami.