  • 1. Data: 2007-09-04 05:59:13
    Temat: Darowizna dla brata
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@U...go2.TOTEZ.pl>

    Jaki jest limi darownizny dla brata aby kwota ta była zwolniona z podatku ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 2. Data: 2007-09-04 06:05:55
    Temat: Re: Darowizna dla brata
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartosz Augustyniak wrote:
    > Jaki jest limi darownizny dla brata aby kwota ta była zwolniona z podatku ?

    7.276 zł

  • 3. Data: 2007-09-04 07:52:52
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@U...go2.TOTEZ.pl>

    > 7.276 zł

    A od nadwyżki ile się płaci ?
    To jest limit na rok ?

    A darowizna dla rodziców ? Taki sam limit ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 4. Data: 2007-09-04 08:48:02
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    Skąd macie takie informacje?
    Od 1 stycznia 2007 darowizna dla brata (siostry, dzieci, rodziców, małżonka)
    jest zwolniona z podatku, bez wzgledu na kwotę. trzeba spełnić tylko kilka
    warunków (pieniądze przekazane przelewem, zgłoszenie darowizny do naczelnika
    US w terminie 1 miesiąca
    Odsyłam do art 4a Ustawy o podatku od spadków i darowizn
    jureK
    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@U...go2.TOTEZ.pl> napisał w
    wiadomości news:fbj2uc$1qt$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2007-09-04 14:59:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jk wrote:
> [...]
    > US w terminie 1 miesiąca
    > Odsyłam do art 4a Ustawy o podatku od spadków i darowizn

    A faktycznie rodzeństwo też jest na liście.
    Cały czas mi się wydawało, że tam jest I grupa podatkowa tylko.

    No to nic nie zapłacisz pod warunkiem zgłoszenia darowizny do US w ciągu
    30 dni od dnia darowizny (tylko nie gotówka, przelewem).

    A wracając do pytania z poprzedniego postu.
    limit liczy się z ostatnich 5 lat, sumując wszystkie dotychczasowe
    darowizny. Jeśli nie przekroczysz, to nie musisz zgłaszać.

    Jeśli przekroczyłeś a nie zgłosiłeś to podatek jest od 7 do 12%, tabelka
    jest ustawie.