  • 1. Data: 2007-12-07 13:01:03
    Temat: Darowizna- a miało być tak pięknie
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam serdecznie w trzech odsyłaczach jest umowa notarialna zawarta
    między mną, czyli obdarowanym a moją babką i dziadkiem.
    [URL=http://img57.imageshack.us/my.php?image=img7531
    wv9.jpg]
    [IMG]http://img57.imageshack.us/img57/4768/img7531wv
    9.th.jpg[/IMG][/
    URL]

    [URL=http://img57.imageshack.us/my.php?image=img7532
    co9.jpg]
    [IMG]http://img57.imageshack.us/img57/3223/img7532co
    9.th.jpg[/IMG][/
    URL]

    [URL=http://img57.imageshack.us/my.php?image=img7533
    mp7.jpg]
    [IMG]http://img57.imageshack.us/img57/8338/img7533mp
    7.th.jpg[/IMG][/
    URL]

    Darowizna miała miejsce w 2005 r. W 2006 roku zmarł dziadek. Na
    mieszkaniu pozostała tylko babcia. Problem pojawia się na dzień
    dzisiejszy, bo babcia zarzuca mi, że nie opiekuję się nią tak jak
    trzeba( odwiedzam ją, robię zakupy itp.) Ja mam rodzinę mieszkanie, w
    którym mieszkam wraz z rodziną wynajmuję. Bo niestety z babcią nie da
    się mieszkać, ale posiadam małe własne mieszkanie 20m2. I tu chce
    zadać pytanie czy w chwili obecnej ja mogę babcię przenieść do owego
    małego mieszkania? Dowiedziałem się, że za mieszkanie, w którym
    mieszka babcia zalega za czynsz już 4 mc( a sama miała opłacać owy
    czynsz umowa między nami)
    1. Ja chciałbym to mieszkanie sprzedać, w którym obecnie mieszka
    babcia czy mam takie prawo i czy z tej umowy wynika, że to ja mam
    płacić czynsz, w którym ona mieszka?
    2. I ostatnie pytanie czy ona może mi odebrać ową darowiznę?
    3. Czy ja dobrowolnie mogę się zrzec się tej darowizny?

  • 2. Data: 2007-12-07 13:08:36
    Temat: Re: Darowizna- a miało być tak pięknie
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > 2. I ostatnie pytanie czy ona może mi odebrać ową darowiznę?
    > 3. Czy ja dobrowolnie mogę się zrzec się tej darowizny?

    Przepraszam teraz powinno działać

    http://img57.imageshack.us/my.php?image=img7533mp7.j
    pg

    http://img444.imageshack.us/my.php?image=img7531uw2.
    jpg

    http://img155.imageshack.us/my.php?image=img7532fb6.
    jpg

  • 3. Data: 2007-12-07 16:27:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    c...@p...onet.pl wrote:
    > Ja mam rodzinę mieszkanie, w
    > którym mieszkam wraz z rodziną wynajmuję.

    Możesz to napisać po polsku.

    > Bo niestety z babcią nie da
    > się mieszkać, ale posiadam małe własne mieszkanie 20m2. I tu chce
    > zadać pytanie czy w chwili obecnej ja mogę babcię przenieść do owego
    > małego mieszkania?

    Ty nie możesz babci przynieść nigdzie, tak jak ja nie mogę ciebie
    nigdzie przenieść. No chyba, że sama się przeniesie.
    Co nie zmienia faktu, że dalej pozostsaje służebność na mieszkaniu,
    które ci darowała. Bedzie miała dwa mieszkania do dyspozycji.

    > Dowiedziałem się, że za mieszkanie, w którym
    > mieszka babcia zalega za czynsz już 4 mc( a sama miała opłacać owy
    > czynsz umowa między nami)

    Zalegasz ty. To twoje mieszkanie. Nie widzę śladu w akcie notarialnym o
    tym, że babcia ma cokolwiek płacić, ale za to widzę zapis o nieodpłatnym
    dożywotnim użytkowaniu mieszkania.

    > 1. Ja chciałbym to mieszkanie sprzedać, w którym obecnie mieszka
    > babcia czy mam takie prawo i czy z tej umowy wynika, że to ja mam
    > płacić czynsz, w którym ona mieszka?

    Ty masz płacić czynsz, bo z aktu nei wynika inaczej.
    Mieszkanie możesz sprzedać, ale prawo użytkowania pozostaje, czyli
    znajdź kupca na mieszkanie w którym nie można mieszkać.

    > 2. I ostatnie pytanie czy ona może mi odebrać ową darowiznę?

    Tak. W ciągu roku od momentu kiedy babcia po raz pierwszy stwierdziła,
    że się nią niezajmujecie. Ale to będzie ciężkie do zrobienia w praktyce.

    > 3. Czy ja dobrowolnie mogę się zrzec się tej darowizny?

    Hmm, Nie wiem. Pewnie tak, ale nie chce mi się szukać przepisów.

  • 4. Data: 2007-12-08 11:05:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Dec 2007, c...@p...onet.pl wrote:

    > Darowizna miała miejsce w 2005 r.

    Ja w sprawie formalnej.
    Jeśli dobrze widzę, to nie mamy do czynienia z umową darowizny, przecież
    to jest dożywocie (art. 908 KC), i fakt że napisali nad tym "darowizna"
    wiele nie zmienia, prawda?
    Idzie mi o to, aby nie szukać przepisów dotyczących darowizny.

    > 1. Ja chciałbym to mieszkanie sprzedać, w którym obecnie mieszka
    > babcia czy mam takie prawo i czy z tej umowy wynika, że to ja mam
    > płacić czynsz, w którym ona mieszka?

    Już Ci wyjaśnili.

    > 2. I ostatnie pytanie czy ona może mi odebrać ową darowiznę?
    > 3. Czy ja dobrowolnie mogę się zrzec się tej darowizny?

    Hm...
    _117.html
    ...od art. 908
    Nie zabieram głosu, masz do przejrzenia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-12-08 12:07:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jeśli dobrze widzę, to nie mamy do czynienia z umową darowizny, przecież
    > to jest dożywocie (art. 908 KC), i fakt że napisali nad tym "darowizna"
    > wiele nie zmienia, prawda?

    A czemu nie, darowizna + służebność ( w wykonaniu polecenia)?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 6. Data: 2007-12-08 17:56:16
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    Babcia dała ci mieszkanie za dożywocie, to i tak miło przyjąc taki prezent
    , mieszkanie jest teraz sporo warte, ale jeśli ci się juz znudził możesz mi
    go
    przekazać razem z babcią...

    To juz nie pierwszy raz spotykam sie z tym że ludzie biorą mieszkanie z
    babcią
    lub dziadkiem w zamian za dożywocie, cieszą się nawet - a to nie jest
    prezent - to umowa
    zobowiązująca do pewnego jednak wysiłku.
    Psychicznie już przyjeli to mieszkanie i traktują jak swoje a teraz ich
    zaczyna boleć że ponoszą
    jakieś koszty, że płacą ze swoich! pieniędzy, że babcia ich kosztuje!! -
    zapominając o wartości
    mieszkania, bo to jest ich. Żadnej wdzięczności, króta pamięć i tyle.

    Babkę to najlepiej pod most wyprowadź albo do przytulku dla babek, skoro nie
    ma
    mieszkania to gdzieś musi mieszkać....

    brrrr

    zbyszek

  • 7. Data: 2007-12-10 19:13:07
    Od: c...@p...onet.pl

    On 8 Gru, 18:56, "zbyszek" <z...@o...eu> wrote:
> [...]
    >
    > Babkę to najlepiej pod most wyprowadź albo do przytulku dla babek, skoro nie

    Może mówisz prawdę ale durnowate uwagi zachowaj dla siebie. Ty
    oczywiście podołał byś temu wyzwaniu ja niestety nie jestem w stanie
    pogodzić pracy, wyjazdów służbowych i rodziny i dlatego szukam wyjścia
    z sytuacji. A z twoich wywodów wynika, że dla mieszkania i pieniędzy
    to byś nawet swoje gówno zjadł gdyby trzeba było.

  • 8. Data: 2007-12-10 20:53:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    c...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > z sytuacji. A z twoich wywodów wynika, że dla mieszkania i pieniędzy
    > to byś nawet swoje gówno zjadł gdyby trzeba było.

    Było nie brać mieszkania.
    Darowizny nikt ci przyjmować nie kazał.
    W tej chwili nie masz wyjścia, po rybkach.
    Wynajmij kogoś z opieki społecznej,

  • 9. Data: 2007-12-10 20:59:58
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    >z sytuacji. A z twoich wywodów wynika, że dla mieszkania i pieniędzy
    >to byś nawet swoje gówno zjadł gdyby trzeba było.

    Skoro masz dosyć to czemu się przejmujesz losem mieszkania babci, "oddaj
    darowiznę"
    po prostu zaprzestając opiekę nad babcią. Trudno zjeść ciastko i mieć
    ciastko.

    Możesz też troszkę płacic jakiejś innej osobie (starszej samotnej)
    mieszkającej po sąsiedzku
    z babcią za opiekę (zakupy, obiadki, babcia poza opieką potrzebuje
    porozmawiać) wtedy nie
    będziesz miał problemu na głowie i mieszkanie się z nawiązką zwróci.

    Choć znane są przypadki kiedy taka babcia po 30 latach dobrej opieki
    przeżyła swojego
    "opiekuna".

    Problem jedynie w tym, że babcie i dziadkowie, jakimi i my się kiedyś
    staniemy, mają często
    sklerozę i nawet nie pamiętają kiedy ostatnio jedli posiłek - trudno żebyś
    wtedy dostał od nich
    laurkę za dobrą opiekę.......Miałem taki przypadek w rodzinie i "babcia"
    chodziła o 6 rano do
    sąsiadów aby dali jej jeść "bo nie jadła juz nic od paru dni" :)

    Pozdrawiam
    zbyszek