  • 1. Data: 2004-05-03 20:49:22
    Temat: darowzna opłaty - pytanko!
    Od: "Mateo" <m...@t...pl>

    Witam,
    mam pytanie
    po nabyciu spadku, chcialbym w formie darowizny przekazać poszczegolne jego
    ulamkowe czesci (3 osoby dzidziczyly - gr 1)) jednej osobie by moc dokonac
    przerejestrowania auta na tylko 1 osobe, chcialbym tego dokonac aktem
    darowizny wszystkich osob na rzecz tej jednej, podatku nie powinno byc,
    tylko pytanie czy w tym przypadku wymagana jest forma aktu notarialnego czy
    wystarczy pisemna umowa darowizny ???? (tz dla celow przerejestrowania
    samochodu), a jesli potrzebny jest akt notarialny jakie wyniosa mnie
    ewentualne oplaty dla notariusza 0 dodat ze wartosc darowizny nie przekroczy
    kwoty 9 tys. zł

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-03 21:16:42
    Temat: Re: darowzna opłaty - pytanko!
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > po nabyciu spadku, chcialbym w formie darowizny przekazać poszczegolne jego
    > ulamkowe czesci (3 osoby dzidziczyly - gr 1)) jednej osobie

    Witam!

    Jakto Ty bys chcial? Pewnie chodzi o skrot myslowy i pozostale dwie
    osoby rowniez maja taki zamiar? Bowiem i one musza przekazac
    swoje ulamkowe czesci tej jednej osobie. Zakladam jednak, ze tak
    jest i doszliscie co do tego do porozumienia.

> [...]
    > wystarczy pisemna umowa darowizny ???? (tz dla celow przerejestrowania

    Dla przeniesienia prawa wlasnosci (1/3 kazdego z was) na osobe trzecia
    wystarczy forma pisemna (czyli nie potrzeba aktu notarialnego). Chociaz
    wszakze 890 KC wymaga aby przy darowiznie oswiadczenie darczynczy
    wyrazone zostalo w formie aktu notarialnego to jednak jezeli umowe
    darowizny zawrze sie bez zachowania formy aktu notarialnego to staje
    sie ona wazna jezeli przyrzeczone swiadczenie (przeniesienie prawa
    wlasnosci ) zostanie spelnione, a staje sie spelnione z chwila zawarcia
    umowy, bo ma ona rownoczesnie skutek rozporzadzajacy (art. 155 KC).

    ... w kazdym razie: nie trzeba aktu notarialnego

    Rowniez dla przerejestrowania nie trzeba aktu notarialnego (tutaj
    Cie nie wspomoge przepisami, bo opieram sie na intuicji i zdrowym
    rozsadku :) )

    Pozdrawiam,
    Konrad