  • Data: 2003-09-03 05:16:15
    Temat: Dane osobowe a księgowość
    Od: "Szymon" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam takie pytanie:
    Wykonałem jakąś drobną usługę dla pewnej firmy na podstawie umowy o dzieło i
    firma życzy sobie, abym na rachunku umieścił poza adresem, datą urodzenia i
    NIPem także imiona rodziców, PESEL itp. dane.
    NIe zrobię tego, ale jeżeli firma ma kilkaset takich umów i od wszystkich
    dostaje takie rachunki, to co potem? Czy te rachunki umieszczone razem z
    innymi dowodami księgowymi nie są nielegalnym zbiorem danych osobowych?
    A może ja rzeczywiście powinienem podawać imię matki na rachunku?
    Może ktoś mi też przystępnie wyjaśni jak to jest z tym PESELem, bo co rusz
    ktoś go chce ode mnie.
    Pozdrawiam i dziękuję
    Szymon