  • 1. Data: 2004-02-21 10:31:31
    Temat: Dane osobowe a firma
    Od: "Maciek" <c...@o...pl>

    Mam pytanie.

    Prowadze firme, sprzedaje czesci komputerowe. Dzwoni do mnie ktos, pyta sie o
    cene - musze cos sprawdzic zeby zrobic wycene, notuje wiec jego imie, nazwisko
    i numer telefonu. Po sprawdzeniu cen oddzwaniam.
    Nie mam nic zarejestrowane w GIODO - czy musze to zrobic?

    Dziekuje z gory za odpowiedz,
    Maciek

  • 2. Data: 2004-02-21 20:24:19
    Temat: Re: Dane osobowe a firma
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    Nie musisz, bo ustawa o ochronie nie dotyczy takiego przypadku.

  • 3. Data: 2004-02-21 21:54:39
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

> [...]
    nazwisko
    > i numer telefonu. Po sprawdzeniu cen oddzwaniam.
    > Nie mam nic zarejestrowane w GIODO - czy musze to zrobic?

    Przecież notujesz to w prywatnym notesie, a prywatne zbiory danych osobowych
    nie podlegają zgłoszeniu.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 4. Data: 2004-02-22 10:59:26
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Przecież notujesz to w prywatnym notesie, a prywatne zbiory danych osobowych
    > nie podlegają zgłoszeniu.

    Ale te dane nie będą wykorzystywane do celów prywatnych, więc ten artykuł
    nie będzie miał zastosowania (obowiązkowi rejestracji nie dotyczą jedynie dane
    osobowe "przetwarzane w zakresie drobnych bieżących spraw życia codziennego").
    Sprawy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą za coś takiego raczej
    bym nie uznał.

    Już znacznie lepszym, w tym przypadku, byłby wyjątek: "przetwarzanych
    wyłącznie w celu wystawienia fakrury, rachunku, lub sprawozdawczości
    finansowej".

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl