1. Data: 2004-02-20 22:27:49
Temat:Ustawowy termin odpowiedzi na pismo 14dni - jakich?
Od:"Bimbasz" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
reklamowalem sprzet na podstawie niezgodnosci z umowa, zgodnie z USTAWA z
dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz
o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)
Jest tam art 8.3 ktory brzmi: Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od
kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania
w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Moze ktos wie jak sie liczy te 14 dni, czy sa to dni robocze, czy sa to dni
kalendarzowe.
Sklep w ktorym to reklamowalem twierdzi ze jest to 14 dni roboczych, czy aby
ma racje?
Moze jest to gdzies okreslone w jakis przepsach, jak liczy sie te dni?

Prosze o rade,
termin 14 dni kalendarzowych na odpowiedz minal, czy tym samym sklep uznal
moze zadania za usasadnione.
A czy decyduje tez w tych 14 dniach data stepla pocztowego, na liscie
wyslanym do mnie?

2. Data: 2004-02-20 22:37:45
Od:kam <X#k...@p...onet.pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

Bimbasz wrote:
> [...]
> kalendarzowe.
> Sklep w ktorym to reklamowalem twierdzi ze jest to 14 dni roboczych, czy aby

kalendarzowe, ustawa nie określa sposobu liczenia terminu, więc ogólne
zasady z kodeksu cywilnego...

> A czy decyduje tez w tych 14 dniach data stepla pocztowego, na liscie
> wyslanym do mnie?

moim zdaniem powinno w ciągu 14 dni dotrzeć do reklamującego, ale
bezpieczniej będzie przyjąć, że wystarczy wysłanie przez sprzedawcę

KG

3. Data: 2004-02-20 22:53:17
Od:"Bimbasz" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kalendarzowe, ustawa nie określa sposobu liczenia terminu, więc ogólne
> zasady z kodeksu cywilnego...

czy moze znasz w jakim to jest napisane artykule?

4. Data: 2004-02-21 07:47:28
Od:"treneros" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bimbasz" <b...@N...pl> napisał w wiadomości
> aby

> czy moze znasz w jakim to jest napisane artykule?

Ustawa ta nie okresla sposobow obliczania terminow, wiec stosuje sie
tu ogolne przepisy Kodeksu Cywilnego tzn przepisy art.110-116
KODEKS CYWILNY z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93)

[...]

Tytuł V. TERMIN

Art. 110. Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub decyzja innego organu
państwowego albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu
jego obliczania, stosuje się przepisy poniższe.

Art. 111. § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem
ostatniego dnia.

§ 2. Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne
zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym
to zdarzenie nastąpiło.

Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy
się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi
terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w
ostatnim dniu tego miesiąca. Jednakże przy obliczaniu wieku osoby
fizycznej termin upływa z początkiem ostatniego dnia.

Art. 113. § 1. Jeżeli termin jest oznaczony na początek, środek lub
koniec miesiąca, rozumie się przez to pierwszy, piętnasty lub ostatni
dzień miesiąca.

§ 2. Termin półmiesięczny jest równy piętnastu dniom.

Art. 114. Jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach, a
ciągłość terminu nie jest wymagana, miesiąc liczy się za dni
trzydzieści, a rok za dni trzysta sześćdziesiąt pięć.

Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na
dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia
następnego.

Art. 116. § 1. Jeżeli skutki czynności prawnej mają powstać w
oznaczonym terminie, stosuje się odpowiednio przepisy o warunku
zawieszającym.

§ 2. Jeżeli skutki czynności prawnej mają ustać w oznaczonym terminie,
stosuje się odpowiednio przepisy o warunku rozwiązującym.

[...]

W Twoim przypadku maja tu glownie zastosowanie art.110, art 111 oraz
art. 115. Dni wolnych od pracy nie wlicza sie w bieg terminu tylko
wtedy, jesli takim dniem konczy sie ten termin. W Twoim wypadku te 14
dni liczy sie nastepujaco: dnia w ktorym zlozyles reklamacje nie
wlicza sie do terminu, 14 dni liczy sie od nastepnego dnia (wlicza sie
wszystkie dni wystepujace "po drodze"), a termin konczy sie z uplywem
ostatniego z tych 14 dni (tzn o godz 24:00) z wyatkiem gdy tym
ostatnim dniem jest dzien ustawowo wolny od pracy. Wtedy termin uplywa
nastepnego dnia po dniu wolnym od pracy.

Ustawa z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy. (Dz.U. z
1951 r. Nr 4 poz.28 )

Art. 1. Dniami wolnymi od pracy są:

1) dni niżej wymienione:

a) 1 stycznia - Nowy Rok,

b) (skreślona),

c) pierwszy dzień Wielkiej Nocy,

d) drugi dzień Wielkiej Nocy,

e) 1 maja - Święto Państwowe,

f) 3 maja - Święto Narodowe Trzeciego Maja,

g) pierwszy dzień Zielonych Świątek,

h) dzień Bożego Ciała,

i) 15 sierpnia - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny,

j) 1 listopada - Wszystkich Świętych,

k) 11 listopada - narodowe Święto Niepodległości,

l) 25 grudnia - pierwszy dzień Bożego Narodzenia,

m) 26 grudnia - drugi dzień Bożego Narodzenia,

2) niedziele.

[...]

--
Z powazaniem