  • Data: 2002-04-15 22:33:51
    Temat: DWA PYTANIA
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzien dobry... poczatki sa bardzo trudne :-)))
    wlasnie - od 1 kwietnia zaczelam prowadzic DG... i wlasnie w zielam sie za
    KPiR :-((( i nie wiem - bo niby wszystko jest proste - ale czy moge w koszty
    zaliczyc oplaty poniesione przeze mnie
    a- oplate w wysokosci 100 zl za wpis do ewidencji dzial gospod? ( mam tylko
    pokwitowanie, a le z data w marcu - wiec moja firma jeszcze nie dzialala)
    b- oplate 152 zł dotyczaca rejestracji VAT ( moja firma juz dzialala -
    kwiecien) - tu tez mam pokwitowanie tylko
    I jesli mozna je uznac za kup - to w kolumnie 14 je umiescic?
    i jeszcze jedno pytanie - doczytalam sie juz , ze czesc oplat za czynsz i
    media ( woda, prad, gaz) moge wliczac w koszty dzialalnosci w odpowiedniej
    czesci ( odpowiadajacej udzialowi powierzchni pokoju, w ktorym prowadze
    dzialalnosc, w powierzchni calego mieszkania - ale mieszkalnej? czy w ogole
    powierzchni - bo jest kolosalna roznica ). Z tym , ze tutaj tez wyczytalam,
    ze warunkiem jest.... wlasnie co? zgloszenie ( ale gdzie?) ze w mieszkaniu
    prowadzi sie dzialalnosc? i ze trzeba placic jakies oplaty zwiekszone... ale
    jakie? czy to sie w ogole oplaca?
    za kazda podpowiedz bede bardzo wdzieczna
    pozdrawiam serdecznie
    Basia