  • 1. Data: 2006-11-09 15:50:28
    Temat: DG- ubezpieczenie zdrowotne?
    Od: a...@g...pl

    Witam!
    Mam prośbę o pomoc w wyjaśnieniu następującej kwestii. Chcę
    rozpocząć działalność, głównie dlatego że zależy mi na
    ubezpieczeniu zdrowotnym - mam mieć operację (dobrowolne nie wchodzi
    w grę, bo musiałabym zapłacić >3 tys. tzw. opłaty dodatkowej,
    zarejestrować się jako osoba bezrobotna też nie mogę, umowa o
    dzieło:-( ). Wybrałam sobie usługi edukacyjne (lekcje dla dzieci,
    ew. korepetycje), chciałabym rozliczać się w formie karty podatkowej
    (nie zależy mi na żadnych odliczeniach, tylko na tym, żeby to było
    w miarę nieskomplikowane i niezbyt drogie). Zaniosłam wniosek do
    gminy i czekam na wpis do rejestru przedsiębiorców. Czy dobrze
    zrozumiałam, że po uzyskaniu nr REGON, zgłoszeniu do ZUS i wpłacie
    składki będę mogła korzystać z państwowej służby zdrowia?

    Zastanawiam się też nad drugą kwestią. W jaki sposób (jeśli w
    ogóle) mam udowodnić, że w danym miesiącu udzieliłam x godzin
    lekcji (bo rozliczając się na kartę kwota podatku jest
    wielokrotnością liczby godzin)? A co jeśli w ogóle ni znajdę
    chętnych w danym miesiącu? Jakie formalności powinnam załatwić w
    urzędzie skarbowym i w jakich terminach?

    A może czegoś nie dopatrzyłam? Bardzo proszę o uwagi.

    P.S. Przepraszam, że tak dużo tych pytań. Może znajdzie się ktoś
    cierpliwy:-)