  • 1. Data: 2006-11-09 15:58:48
    Temat: Pismo procesowe
    Od: "MS" <t...@o...pl>

    Witam wszystkich

    Jestem jednym ze spadkobierców i dostałem pismo w którym sąd zobowiązuje mnie do
    złożenia pisma procesowego zawierającego wnioski dowodowe pod rygorem ujemnych
    skutków prawnych. Jeżeli nie mam żadnych wniosków dowodowych, to co mam teraz
    zrobić? Czy w tym wypadku muszę dać jakąś odpowiedź? I co może być tym ujemnym
    skutkiem prawnym?

    Pozdrawiam
    MS

  • 2. Data: 2006-11-09 16:14:46
    Temat: Re: Pismo procesowe
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "MS" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > teraz
    > zrobić? Czy w tym wypadku muszę dać jakąś odpowiedź? I co może być tym

    Podajesz za malo danych. Po pierwsze czego dotyczy sprawa? Stwierdzenia
    nabycia spadku, działu spadku, zachowku?
    Jaka jest Twoja rola w tym procesie (wnioskodawca, uczetnik postepowania,
    powod, pozwany?).
    W jakiej formie przyszlo to pismo? Druczek urzedowy wraz z informacja o
    terminie czy osobne pismo?
    --------------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2006-11-09 16:39:28
    Od: t...@o...pl

    > Podajesz za malo danych. Po pierwsze czego dotyczy sprawa? Stwierdzenia
    > nabycia spadku, działu spadku, zachowku?

    Dzialu spadku i zniesienie współwłasności

    > Jaka jest Twoja rola w tym procesie (wnioskodawca, uczetnik postepowania,
    > powod, pozwany?).

    Uczestnik

    > W jakiej formie przyszlo to pismo? Druczek urzedowy wraz z informacja o
    > terminie czy osobne pismo?

    Druczek urzędowy wraz z informacją o terminie - obecność nieobowiązkowa.
    Dodam, że wczesniej dostałem pismo (osobne) o sposobie działu spadku i dodatkowo
    druczek taki jak wyżej(z informacją o terminie) z adnotacją, że mam na pismie
    zająć stanowisko co działu spadku, co też uczniłem tzn. wyraziłem zgodę na
    zaproponowany sposób działu spadku.

  • 4. Data: 2006-11-09 16:53:37
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dzialu spadku i zniesienie współwłasności
    > Uczestnik

    Jesli zgadzasz sie ze sposobem podzialu wskazanym we wniosku to nie musisz
    robic nic. Jesli nie - to przedstawiaj wlasne stanowisko poparte
    odpowiednimi dowodami.

    Przekroczenie zakreslonego terminu nie rodzi zazwyczaj zadnych
    konsekwencji - to tylko termin instrukcyjny, ktory ma przyspieszyc
    postepowanie.
    Jesli namyslisz sie i zglosisz wnioski dowodowe dopiero na rozprawie to tez
    wielkiej draki nie bedzie - najwyzej sedzia sobie troche pokrzyczy:)
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 5. Data: 2006-11-09 17:06:38
    Od: t...@o...pl

    > Jesli zgadzasz sie ze sposobem podzialu wskazanym we wniosku to nie musisz
    > robic nic. Jesli nie - to przedstawiaj wlasne stanowisko poparte
    > odpowiednimi dowodami.

    Pięknie dziękuję dobry człowieku za szybką i rzeczową odpowiedź

    Pozdrawiam
    MS