    From: zyli <z...@p...onet.sp>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czynsz za grunt gminny.
    Date: Fri, 28 Jul 2006 11:32:38 +0200

    Proszę o pomoc.
    Dzierżawiąc grunt stanowiący własność lub przedmiot użytkowania
    wieczystego gminy płacę czynsz w wysokości ustalonej (w moim przypadku)
    zarządzeniem Prezydenta miasta.
    Uważałem że w ww czynsz wkalkulowano już podatek za grunt.
    Tak, że moim obowiązkiem jest płacenie tylko czynszu, oraz ewentualnie
    innych opłat i podatków które wynikną z użytkowania tego gruntu.
    Nie jestem natomiast zobowiązany do płacenia podatku za grunt.
    Tak myślałem do momentu rozmowy z urzędnikiem UM.
    Urzędnik ten stwierdził (ustnie), że oprócz czynszu moim obowiązkiem
    jest płacenie podatku za grunt.
    Umowa z gminą w tym punkcie nie jest jasna.
    Proszę o waszą opinię.
    Dodatkowo uważam, że nawet gdyby urzędnik miał rację to gmina powinna mi
    ten podatek wymierzyć i na piśmie zażądać zapłacenia.
    Dziękuję za każdą konstruktywna odpowiedź.
    Zygmunt