    From: "Aga" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy zostalo naruszone prawo autorskie?
    Date: Sun, 6 Nov 2005 16:27:09 +0100

    Witam
    Ostatnio dostalam telefon z zaskakujaca informacja, ze moje zdjecie jest w
    gazecie.
    Sprawa wyglada tak:
    W jednym z ostatnich wydan bardzo popularnego brukowca , zostal opubikowany
    negatywny artykul, do ktorego zostalo dolaczone moje zdjecie.
    Fotografia zrobiona byla 2 lata temu, przypadkiem na dyskotece, przez
    fotografa ktory robi foto relacje z imprezy.
    Oczy mam zasloniete "krateczka", niestety tak skutecznie, ze juz od kilku
    osob dowiaduje sie, ze mnie widzieli.
    Na zdjeciu definitywnie widac, ze stoje, chociaz gazeta dla swoich potrzeb
    ukazala zdjecie poziomo zamiast pionowo tak aby wygladalo,ze leze na stole
    (slabo im to wyszlo,bo wszyscy i tak patrza na nie pionowo), doklejajac
    mieso i dolaczajac obok dobitny komentarz: "w takim stanie mlode dziewczyny
    klada sie gdzie popadnie, chociazby na stole z jedzeniem.." W reportazu,
    rowniez mnie skrytykowano doczepiajac sie do moich "pieknych" wlosow ktore
    rzekomo wchodza mi w jedzenie.Jednym slowem gazeta zrobila ze mnie
    publicznie panienke lekkich obyczajow!!!
    Czy szanowna pan/i reporter ma prawo na lamach gazety, insynuowac jakies
    zachowania, komentowac je negatywnie, narazajac mnie przy tym na straty
    moralne?? Czy przez ta "krateczke" na moich oczach moze czuc sie calkowicie
    bezkarna??
    Bylabym wdzieczna gdyby jakis prawnik doradzil mi czy jest sens cos z tym
    zrobic, czy odrazu moge czuc sie na przegranej pozycji.

    Pozdrawiam

    Agnieszka