  • 1. Data: 2008-03-16 13:24:11
    Temat: Czy win XP zarejestrowany na osbę prywatną można używac legalnie w firmie?
    Od: "KMAJSZEK" <m...@w...pl>

    Witam, mam 2 komputery z legalnym system XP zarejestrowane były jednak na
    mnie jako na osobę prywatną. Teraz natomiast otwieram firmę i chciałbym z
    tych komputerów korzystać również dla jej potrzeb czy to będzie legalne w
    świetle prawa?
    Dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-03-16 13:36:32
    Od: "FiONA" <1...@o...eu>

    nie musisz kuopić tera viste

  • 3. Data: 2008-03-16 14:06:35
    Od: "KMAJSZEK" <m...@w...pl>

    > nie musisz kuopić tera viste

    Dlaczego akurat Vistę?
    Proszę o poważne odpowiedzi bo ja się na tym nie znam i nie wiem czy ktoś
    sobie nie robi w tym momencie ze mnie żartów a nie chciałbym w na samym
    starcie narobić sobie problemów.

  • 4. Data: 2008-03-16 14:26:06
    Od: "FiONA" <1...@o...eu>

    > Dlaczego akurat Vistę?
    > Proszę o poważne odpowiedzi bo ja się na tym nie znam i nie wiem czy ktoś
    > sobie nie robi w tym momencie ze mnie żartów a nie chciałbym w na samym
    > starcie narobić sobie problemów.

    bo licencje na XP są tylko dla MSN sprzedsawane (zbiocze)

    wiećej masz tu

    http://www.google.com/search?hl=pl&rls=RNWE%2CRNWE%3
    A2006-09%2CRNWE%3Aen&q=microsoft+xp+licensing&lr=

  • 5. Data: 2008-03-16 15:05:14
    Od: "m5c" <m...@g...pl>

    Użytkownik "KMAJSZEK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tych komputerów korzystać również dla jej potrzeb czy to będzie legalne w

    Powinno być napisane w licencji do czego upoważnia. Stanowisko Microsoftu w
    takich sprawach znajdziesz na jego stronach internetowych.
    http://www.microsoft.com/poland/licencje/
    Moim zdaniem rejestracja nie ma żadnego znaczenia.

  • 6. Data: 2008-03-16 15:52:34
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    KMAJSZEK wrote:

> [...]
    > tych komputerów korzystać również dla jej potrzeb czy to będzie legalne w
    Jeśli wprowadzasz do firmy swój komputer, to wraz z systemem i masz prawo
    tego używać.

    --
    Maciek

  • 7. Data: 2008-03-16 19:22:58
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    KMAJSZEK pisze:
    > Witam, mam 2 komputery z legalnym system XP zarejestrowane były jednak na
    > mnie jako na osobę prywatną.

    Nie słyszałem jeszcze o licencjonowaniu Windows per osoba fizyczna.
    Znane mi są licencje:
    -OEM czyli per komputer: dostajesz kompa z zainstalowaną windą, naklejką
    na kompie, faktura itp. Taka licencja zmienia właściciela wraz z komputerem.
    -BOX czyli per pudełko: dostajesz pudełko z nośnikami, instrukcję
    obsługi itp. Taka licencja zmienia właściciela wraz z oryginalnymi
    nośnikami.
    -firmowe, w rożnych odmianach: przeważnie pozawalają posiadać określonej
    firmie określoną ilość zainstalowanych Windowsów; raczej są
    nieodsprzedawane ale jako osoba prywatna takowej nie posiadałeś.

    Pzdr.

  • 8. Data: 2008-03-16 20:21:35
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    MHCMega wrote:

    > licencja zmienia właściciela

    Bzdura. Licencja nie jest rzeczą żeby miała właściciela.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2008-03-17 00:42:36
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > Bzdura. Licencja nie jest rzeczą żeby miała właściciela.

    Ok, prawa wynikające z licencji zmieniają właściciela, czy o to ci
    chodziło czy jeszcze źle?

    Pzdr.