  • 1. Data: 2003-12-06 12:56:14
    Temat: Czy to podlega prawu handlu elektornicznego
    Od: "tomek" <t...@p...fm>

    1. Czy jesli mam strone internetowa reklamujaca moja dzialalnosc i
    dzieki niej zamowienia przychodza mi na maila... to czy to podlega prawu
    handlu elektronicznego.

    2. Czy to nie jest tak ze handel elektroniczny jest juz gdy firma niema
    swojej siedziby? tylko reklamuje sie w internecie.

  • 2. Data: 2003-12-06 13:30:13
    Temat: Re: Czy to podlega prawu handlu elektornicznego
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    tomek wrote:

    > 1. Czy jesli mam strone internetowa reklamujaca moja dzialalnosc i
    > dzieki niej zamowienia przychodza mi na maila... to czy to podlega prawu
    > handlu elektronicznego.

    A co nazywasz handlem elektronicznym?

    Przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną określa ustawa o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną. Według tej ustawy zakazane jest
    przesyłanie NIEZAMÓWIONEJ informacji handlowej.

    > 2. Czy to nie jest tak ze handel elektroniczny jest juz gdy firma niema
    > swojej siedziby? tylko reklamuje sie w internecie.

    A co nazywasz handlem elektronicznym?
    Chyba każde przedsiębiorstwo ma "swoją siedzibę", rozumianą jako miejsce, w
    którym podejmowana lub wykonywana jest działalność tego przedsiębiorstwa
    (albo miejsce, pod którym jest zarejestrowana).

    Zgodnie z obowiązującym w polsce prawem (ustawa o ochronie niektórych praw
    konsumentów, ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, prawo
    działalności gospodarczej) należy na stronie internetowej wskazać nazwę
    firmy, numer w rejestrze i organ który zarestrował, a także siedzibę
    przedsiębiorstwa i sposób kontaktu (telefon, adres, adres email).

    Pozdrawiam,
    Marysia