  • 1. Data: 2003-12-06 12:13:58
    Temat: Kopiowanie plyt a oplaty na rzecz Tworcow.
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Kupując magnetofon, nagrywarkę, kasety magnetofonowe i płyty CD połacę
    podatek - tantiem na rzecz twórców. Tłumaczeniem było, że te
    urządzenia służą do kopiowania. Jeżeli płacę legalny podatek od
    kopiowania, to zaczyna z tego wynikać, że to kopiowanie jest zupełnie
    legalne (na własny użytek oczywiście). W końcu nie można płacić
    podatku od czynności nielegalnych. tak samo art 23 prawa autorskiego
    zezwala na kopiowanie urworów na użytek własny itp... (za wyjątkiem
    utworów architektonicznych). Jak w takim przypadku wygląda prawo do
    twierdzenia, że jeśli posiadam skopiowane utwory w domu i ich NIE
    ROZPROWADZAM to jestem osobą łamiącą prawo? Definicja utworu także
    znajduje się w prawie autorskim.

    Paweł

  • 2. Data: 2003-12-08 14:10:46
    Temat: Re: Kopiowanie plyt a oplaty na rzecz Tworcow.
    Od: <m...@b...net>

    "Paweł" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    mozesz posiadac kopie - jesli posiadasz ORYGINALY.
    lub osoba pozostajaca z Toba w... hm... bliskim zwiazku ;) musi posiadac
    oryginaly.
    wiecej w ustawie o prawie. Autorskim.
    interesujaca jest kwestia: "ja pszepana zgubilem wszystkie moje oryginalne
    plyty, zostaly mi tylko kopie..."
    malo prawdopodobne, ale jednak mozliwe. Np oryginaly zaginely podczas
    przeprowadzki, przesylki, etc.

    marek