    From: "Rado" <r...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy to nieuczciwa konkurencja ?
    Date: Tue, 2 Nov 2004 20:02:43 +0100

    Witam

    Mam problem jak poniżej. Przeglądałem archiwum, jednak nie znalazłem
    materiałów dających jednoznaczną odpowiedź i wyczerpujących moje
    wątpliwości..
    Są dwie firmy, A i B. Obie działają w tym samym sektorze i sprzedają takie
    same usługi przez www. Firma A używa do tego celu domeny (przykładowo)
    www.nazwadomeny.pl (serwis w jęz. polskim z możliwością wyboru polskiego), a
    firma B www.nazwa-domeny.com (serwis tylko w jęz. angielskim). Firma A
    podjęła działaność w sieci jako pierwsza, a obecnie żąda od firmy B zmiany
    nazwy domeny, uznając działalność pod podobną nazwą za nieuczciwą
    konkurencję (strasząc jednocześnie sądem i odszkodowaniem za utratę
    klientów). I pytanie: czy to tylko straszenie i próba wyrugowania z interesu
    słabszego konkurenta, cz faktycznie ma podstawy do swoich żądań ? Można się
    zgodzić, że ewentualnie zawarcie w nazwie domeny B znaku "-" może wprowadzać
    w błąd potencjalnych klientów, ale czy fakt, iż obie domeny są w różnych
    zupełnie klasach (*.pl i *.com) nie stanowi wystarczającego odróżnienia ?

    Z góry dziękuję za wszelkie info rozwiewające moje wątpliwości.
    Rado