  • 1. Data: 2004-11-02 19:02:43
    Temat: Czy to nieuczciwa konkurencja ?
    Od: "Rado" <r...@i...net.pl>

    Witam

    Mam problem jak poniżej. Przeglądałem archiwum, jednak nie znalazłem
    materiałów dających jednoznaczną odpowiedź i wyczerpujących moje
    wątpliwości..
    Są dwie firmy, A i B. Obie działają w tym samym sektorze i sprzedają takie
    same usługi przez www. Firma A używa do tego celu domeny (przykładowo)
    www.nazwadomeny.pl (serwis w jęz. polskim z możliwością wyboru polskiego), a
    firma B www.nazwa-domeny.com (serwis tylko w jęz. angielskim). Firma A
    podjęła działaność w sieci jako pierwsza, a obecnie żąda od firmy B zmiany
    nazwy domeny, uznając działalność pod podobną nazwą za nieuczciwą
    konkurencję (strasząc jednocześnie sądem i odszkodowaniem za utratę
    klientów). I pytanie: czy to tylko straszenie i próba wyrugowania z interesu
    słabszego konkurenta, cz faktycznie ma podstawy do swoich żądań ? Można się
    zgodzić, że ewentualnie zawarcie w nazwie domeny B znaku "-" może wprowadzać
    w błąd potencjalnych klientów, ale czy fakt, iż obie domeny są w różnych
    zupełnie klasach (*.pl i *.com) nie stanowi wystarczającego odróżnienia ?

    Z góry dziękuję za wszelkie info rozwiewające moje wątpliwości.
    Rado

  • 2. Data: 2004-11-02 20:16:26
    Temat: Re: Czy to nieuczciwa konkurencja ?
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Od tego jest sad polubowny chyba arbitrazowy czy jakos tak w nasku zadzwon
    do nich wszystko ci wyjasnia.

  • 3. Data: 2004-11-03 00:54:51
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Tue, 02 Nov 2004 21:16:26 +0100, ::WireFree:: napisał(a):

    > Od tego jest sad polubowny chyba arbitrazowy czy jakos tak w nasku zadzwon
    > do nich wszystko ci wyjasnia.
    chyba nie wyjasnia bo o ile wiem to nask nie ma nic do gadania w kwestii
    .com
    pozdrawiam
    --
    JFK
    kontakt ze mna:

  • 4. Data: 2004-11-03 07:12:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rado wrote:

    > Są dwie firmy, A i B. Obie działają w tym samym sektorze i sprzedają takie
> [...]

    A może jakieś konkrety? Bo tak ogólnie jeśli nazw domeny nie stanowi np.
    nazwy firmy (i tylko jednej z tych firm) ale, powiedzmy, określenie
    rodzaju faktycznie prowadzonej działalności (np. dwa biuro tłumaczeń,
    jedno z domeną 'biurotlumaczen.pl' a drugie 'biuro-tlumaczen.com'), to
    można tych pierwszych 'spuścić na drzewo', a wręcz oskarżyć o nękanie.

  • 5. Data: 2004-11-03 07:24:07
    Od: "Rado" <r...@i...net.pl>

    wiadomości news:cma0dk$2309$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > jedno z domeną 'biurotlumaczen.pl' a drugie 'biuro-tlumaczen.com'), to
    > można tych pierwszych 'spuścić na drzewo', a wręcz oskarżyć o nękanie.

    Jest właśnie tak, nazwy domen nie są nazwami firm, wskazują tylko na rodzaj
    oferowanych usług.

    Rado

  • 6. Data: 2004-11-03 07:37:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rado wrote:

    > Jest właśnie tak, nazwy domen nie są nazwami firm, wskazują tylko na rodzaj
    > oferowanych usług.

    I obie takie usługi oferują? No to firma A może firmie B najwyżej skoczyć :)