  • 1. Data: 2003-10-07 07:46:06
    Temat: Czy samobojstwo jest przestepstwem?
    Od: Daniel Skrzypkowski <s...@n...nemezis.net>

    Witam,
    Mam pytanie, czy proba popelnienia samobojstwa jest przestepstwem
    i ewentualnie jakimi konsekwencajmi grozi (oczywiscie jesli proba
    samobojstwa nie wyjdzie)
    Jesli jest to przestepstwo to prosze o podanie jakie paragrafy itd
    zostaly zlamane.

    ps. jest to oczywiscie pytanie czysto teoretyczne ;-)

    pzdr,
    --
    Daniel

  • 2. Data: 2003-10-07 08:13:41
    Temat: Re: Czy samobojstwo jest przestepstwem?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ps. jest to oczywiscie pytanie czysto teoretyczne ;-)

    No to teoretyzujac, jesli ci sie nie uda, to mozesz zostac pozwany w
    procesie cywilnym w celu wyrownania kosztow jakie poniesiono na
    uratowanie ciebie ;)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 3. Data: 2003-10-07 08:57:44
    Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl>

    Penalizowane jest tylko namawianie, przymuszanie i pomoc w popełnieniu
    (jeśli idzie o Polske i wiekszosc krajow). W USA w 2 stanach (Alabama,
    Oklahoma) sama proba (nieudana:o) ) jest przestepstwem i leci sie do
    pierdla.
    Kolejna konsekwencja nieudanego zamachu na swe żytko, to ta, że firmy
    ubezpieczeniowe nie wypłacają keszu z tytułu odszkodowania w razie utraty
    zdrowia/sprawnosci fizycznej
    Ita

  • 4. Data: 2003-10-07 09:07:40
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Skrzypkowski" <s...@n...nemezis.net> napisał w
    wiadomości news:bltqvu$u2o$1@news.supermedia.pl...

> [...]
    > zostaly zlamane.
    >
    > ps. jest to oczywiscie pytanie czysto teoretyczne ;-)

    NIe jest przestepstwem wedlug prawa polskiego.
    moznaby to traktowac jako usilowane zabojstwa siebie samego ale wtedy
    oskarzony bylby jednoczesnie pokrzywdzonym przez przestepstwo. A to jest
    bzdura.

  • 5. Data: 2003-10-07 09:59:15
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-07 09:46 Daniel Skrzypkowski napisał(a):

> [...]
    >samobojstwa nie wyjdzie)
    >Jesli jest to przestepstwo to prosze o podanie jakie paragrafy itd

    Nie. Ale "sprawca" może być zmuszony np. do wypłacenia odszkodowania
    PKP, jeśli przez trzy godziny leżał na torach i zablokował ekspres do
    Berlina :)
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 6. Data: 2003-10-07 16:21:17
    Od: Dredd<...@...pl>

    Obecnie w Polsce nie jest, za to bywało przestępstwem w wiekach
    przeszłych. O ile mnie pamięć nie myli długo był to też ciężki grzech w
    świetle religii katolickiej (kto wie może nadal jest...)

    -> http://usenet.pomocprawna.info