  • 11. Data: 2003-01-21 13:38:39
    Temat: Re: Czy sąd pracy sie pomylił ??
    Od: "Grzegorz" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał ....
    > : Utknął w kolejce na granicy... beż żadnego ściemniania.
    >
    > czy to była pierwsza i ostatnia rozprawa,
    TAK, z wyrokiem, którego nawet nie raczyli przesłać do Pracodawcy, z
    terminem wykonalności - natychmiastowym.
    > czy pracodawca wniósł odpowiedź na pozew?
    Nie.
    No właśnie pytam gdzie i jaki wnieść??
    G.

  • 12. Data: 2003-01-21 14:14:54
    Od: "suffka" <h...@g...pl>

    To jest tak (w skrócie oczywiście*):

    Pracownik składa pozew. Sąd przesyła egzemplarz pozwu pracodawcy, wyznaczając
    termin do udzielenia odpowiedzi na pozew, często od razu wyznacza rozprawę.
    Pracodawca może (mógł):
    1. odpowiedzieć na pozew i przyjść na rozprawę - tu tak nie było;
    2. odpowiedzieć na pozew i nie przyjść na rozprawę - wówczas może zostać
    wydany wyrok (piszę: może, bo wcale nie musi na pierwszej rozprawie, ale
    _może_ - jeżeli sąd uzna sprawę za dostatecznie wyjaśnioną), który nie jest
    zaoczny i jako taki nie zostanie doręczony z urzędu pracodawcy (dlatego mógł
    nie wiedzieć o wyroku)
    Pracodawca wie o rozprawie, więc musi liczyć się z tym, że zostanie wydany
    wyrok - ,,sam z siebie" musi się dowiedzieć w sekretariacie.
    W takim wypadku - zaskarżyć wyrok w drodze apelacji - już nie będę pisać
    dokładnie, kiedy i jak...
    3. nie odpowiedzieć na pozew i nie przyjść na rozprawę - sąd może wydać wyrok -
    wówczas zaoczny, doręczony z urzędu pracodawcy (wyroki zaoczne doręcza się z
    urzędu obu stronom z pouczeniem o przysługujących im środkach zaskarżenia).
    W takim wypadku - w celu zaskarżenia w.z.- składa się sprzeciw od wyroku
    zaocznego.

    Ale jakoś się obawiam, że Pytającemu moja odpowiedz niewiele pomoże...
    Pozdr
    suffka

    *dla Marcina Surowca: z uproszczeniami, pomijając pewne elementy... ;-)
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2003-01-21 14:36:14
    Od: "-Alamo-" <g...@g...pl>

    Użytkownik "suffka" <h...@g...pl> napisał .........

    > Ale jakoś się obawiam, że Pytającemu moja odpowiedz niewiele pomoże...
    > Pozdr

    Odpowiedź jest OK.
    1. Chodzi tylko o ten tryb apelacji, gdybyś mógł dwa słowa napisać.
    2. No i cały czas nie wiem jaka odprawa przysługuje pracownikowi, któremu
    wypowiada się umowę.