    From: "Grzegorz" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy sąd pracy sie pomylił ??
    Date: Tue, 21 Jan 2003 10:56:01 +0100

    Witajcie,
    Mój znajomy (nazwijmy go dalej Pracodawcą) dostał dziwny wyrok od Sądu Pracy
    i pomyślałem sobie że skonsultuję to z Wami! Wypowiedzcie się proszę!!

    1. Jaką odprawę musi wypłacić pracodawca jeśli wypowiedział umowę (3 mies.
    wypowiedzenia) pracownikowi który przepracował u niego ponad 7 lat (3 na
    urlopie wychowawczym)?
    Mój znajomy wypłacił jednomiesięczne, a sąd nakazał wypłacić jeszcze 1 mies
    2. Pracownik ten w sumie przepracował 9lat i 8 mies. - czy to ma znaczenie
    przy wyznaczeniu wymiaru odprawy??
    Jest podejrzenie o wystawienie fałszywego świadectwa pracy, w którym
    potwierdza się zatrudnienie na umowę zlecenie, a data wystawienia
    świadectwa jest datą podpisania umowy.
    Czy świadectwo nie powinno być wystawione po wygaśnięciu stosunku pracy lub
    umowy??
    3. Czy jest jakiś tryb odwołania od wyroku sądu pracy???
    4. Czy to normalne, że sąd zaocznie (Pracodawca nieobecny) wydał wyrok
    wypłaty odprawy z klauzulą natychmiastowej wykonalności i nie poinformował o
    tym pozwanego!!!
    Skutek jest taki że sprawa jest już u komornika czy to normalne??

    Podpowiedzcie coś!!
    Dzięki.
    --
    Grzegorz