  • 11. Data: 2021-02-26 11:35:31
    Temat: Re: Czy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-26 o 11:22, J.F. pisze:
    > Magazyn i market nie podlegaja ochronie konsumenckiej

    Co nie zmienia faktu że konsument może sobie chcieć statyczny obraz w
    domu wyświetlać ;-)
    Konstrukcja urządzenia an to pozwala.

  • 12. Data: 2021-02-26 11:48:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-26 o 11:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
    > [..]

    > Taa ... a jakies modele "domowe" ?

    Pierwsze dwa to modele z kategorii dom albo SOHO.
    Natomiast P4515n to już biurowa.

    Są jeszcze dla workgrup, przemysłowe i jeszcze większe.

    > Bo beben w tanszych modelach ma podana trwalosc np 50 tys stron,
    > a w tej:
    > -lepszy material dali?  Mozna? mozna :-(
    > -wiekszy beben, wiec rzadziej naswietlany i dluzej wytrzymuje,
    > -beben sie wymienia w czasie drukowania :-)

    Bęben wymieniany w trakcie drukowania to może w naświetlarkach
    przemysłowych ;)

    Natomiast widziałem drukarki przemysłowe do etykiet - takie, co drukują
    do kilkuset *etykiet* na sekundę - tam prawie wszystko jest zdublowane,
    począwszy oczywiście od podajnika taśmy z etykietami, bo to są maszyny
    do linii technologicznych (czy tam magazynowych) do ciągłej pracy 24/24.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2021-02-26 12:17:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-02-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Z istotnymi cechami towaru. Jak wyobrazasz sobie zapoznanie z każdą
    >cechą?

    Ale to chyba dosc istotna cecha, ze wolno uzywac tylko 3h dziennie :-)
    I ze nie wolno ogladac TVP Info :-)

    >A dlaczego podręczniki użytkownika zawierają np. instrukcje
    >bezpiecznego użytkowania a prozno tego szukać na wystawie sklepowej
    >lub
    >reklamie? Nie będzie za późno?

    Raczej nie, bo przeciez towar sie daje uzywac normalnie i bezpiecznie.
    Choc jakby ktos chcial telewizor do wanny :-)

    >Tu jest właśnie taki przypadek.
    2017 rok i CRT ?

    Chyba, ze OLED

    >LCD założe się, że też. W końcu masz z tyłu lampę, i obszary gdzie
    >coś
    >pochłania to światło lub nie pochłania. Jak pochłania to się pewnie
    >odrobinę bardziej nagrzewa. I niech to teraz trwa parę lat.

    To nadal nie powinno szkodzic, a LCD jest plynny - wylaczysz, moze
    troche przeplynie w inny obszar.

> [...]
    >reklamacji?

    >To co Cie kłopocze to, że nie ma sztywnej specyfikacji, a ta,
    >ponownie,
    >najczęściej nie jest mozliwa. Więc jak twierdzisz, że telewizor nie
    >powinien "wypalić" ekranu, wyświetlając po 11h dziennie jakiś stały
    >wzór
    >w jednym konkretnie miejscu robiac to 2 lata, to niestety często
    >swoją
    >argumentacją będziesz musiał przekonac sąd, co może być trudne jeśli
    >nawet w instrukcji stoi aby tego nie robić.

    no ale:
    -czy klient nie powinien moc sie zapoznac z istotnymi cechami towaru
    przed zakupem?
    Instrukcje na www bywaja dostepne.

    -czy sad uzna za zgodny z umowa telewizor, ktory sie nie nadaje do
    ogladania TVP Info ?

    J.

  • 14. Data: 2021-02-26 13:05:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > [..]

    >Pierwsze dwa to modele z kategorii dom albo SOHO.

    Hm, 80 tys stron/mc ... ciekawy dom :)
    Nawet te 20 tys stron ... nawet na male biuro to imo niezle :-)

    Czy tak wzrosla jakosc elementow, ze sie nie boja tyle napisac?

    >Bęben wymieniany w trakcie drukowania to może w naświetlarkach
    >przemysłowych ;)

    A swoja droga - jak tam jest z bebnem i tonerem ?
    Zwyczajem HP - jeden cartridge ?

    Bo toner tez sie zuzywa, widze, ze toner starcza na 24 tys stron ...
    nie jest zle - wymiana co dwa dni albo co dzien intensywnego
    drukowania :-)

    J.

  • 15. Data: 2021-02-26 13:08:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Co nie zmienia faktu że konsument może sobie chcieć statyczny obraz w
    >domu wyświetlać ;-)
    >Konstrukcja urządzenia an to pozwala.

    No jak widac - nie bardzo, bo sie kolor wypala.

    Ale to juz moze klienta wina - bylo sie upewnic, czy telewizor tak
    moze :-)

    Za to Sony powinien poogladac troche naszych programow, zeby sie
    upewnic jakie niespodzianki go czekaja :-)

    J.

  • 16. Data: 2021-02-26 14:01:50
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jakby sony poogoglał to wiedziałby że sprzedawanie felernego towaru w
    dzisiejszych czasach nie przejdzie.

    Ale skoro kary i zszarganą opinię mają w dupie...

  • 17. Data: 2021-02-26 15:23:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Jakby sony poogoglał to wiedziałby że sprzedawanie felernego towaru w
    >dzisiejszych czasach nie przejdzie.

    Alez przejdzie ... choc przy TV za 10tys to klienta stac na adwokata
    :-)

    >Ale skoro kary i zszarganą opinię mają w dupie...

    I tak wydaja miliony na reklame, co im tam opinia :-)

    J.

  • 18. Data: 2021-02-26 16:57:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-26 o 15:23, J.F. pisze:
    > choc przy TV za 10tys to klienta stac na adwokata

    zwłaszcza to mam na myśli ;-)

  • 19. Data: 2021-02-27 04:03:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to chyba dosc istotna cecha, ze wolno uzywac tylko 3h dziennie :-)
    > I ze nie wolno ogladac TVP Info :-)

    Tam było 3h? Jakoś wątpię. Pewnie było coś o tej retencji.

    > Raczej nie, bo przeciez towar sie daje uzywac normalnie i bezpiecznie.
    > Choc jakby ktos chcial telewizor do wanny :-)

    Albo umyć myjką ciśnieniową.

    > 2017 rok i CRT ?

    2017 i wyświetlanie statycznego obrazu. Jak widać nie tylko CRT.

    > Chyba, ze OLED

    > To nadal nie powinno szkodzic, a LCD jest plynny - wylaczysz, moze
    > troche przeplynie w inny obszar.

    Okładki, elektrody, czy tam inne maski, takoż przeróżne powłoki i filtry
    też przepłyną?

    > no ale:
    > -czy klient nie powinien moc sie zapoznac z istotnymi cechami towaru
    > przed zakupem?

    Powinien, ale nie wydaje mi się, cecha retencyjna w wyniku naparzania
    statycznym obrazem przez 11h dziennie przez 2 lata jest taką cechą, bo
    tak zwykle się telewizora nie użytkuje. Takoż nie jest nią brak
    odporności zewnętrznych powłok na odkurzanie szmatką po 10x dziennie.

    > Instrukcje na www bywaja dostepne.
    >
    > -czy sad uzna za zgodny z umowa telewizor, ktory sie nie nadaje do
    > ogladania TVP Info ?

    W tej chwili niekoniecznie, ale jeśli to potrwa parę dalszych lat, to
    kto wie.

    --
    Marcin