  • 1. Data: 2021-02-24 17:06:55
    Temat: Nowe przepisy maseczkowe
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Hello

    Gdzie szukać nowych przepisów, ogłoszonych dziś, dotyczących nakazów
    i zakazów związanych z maseczkami?
    Na stronie rządowej
    https://dziennikustaw.gov.pl/DU
    nie ma ich. Są tylko 2 pozycje z dziś. Najnowsza to nr. 345.

    Bo chyba nie mam brać bełkotów dziennikarskich, majaczeń ministrów
    na konferencjach prasowych czy tweetów za obowiązujące prawo? No
    chyba, że teraz jest to równorzędne z ustawą.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2021-02-24 17:30:49
    Temat: Re: Nowe przepisy maseczkowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2021 o 17:06, Zbynek Ltd. pisze:

    > Bo chyba nie mam brać bełkotów dziennikarskich, majaczeń ministrów na
    > konferencjach prasowych czy tweetów za obowiązujące prawo? No chyba, że
    > teraz jest to równorzędne z ustawą.

    Tłity są ważniejsze od ustawy i to nie byle jakiej, bo od ustawy
    zasadniczej. Chyba że wicepremier powie, że premier się pomylił, to
    wtedy nie. W razie wątpliwości wykładnie wykłada kulson pałą. Czego nie
    rozumiesz?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-02-24 20:15:50
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.02.24 o 17:06, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > Na stronie rządowej
    > https://dziennikustaw.gov.pl/DU
    > nie ma ich. Są tylko 2 pozycje z dziś. Najnowsza to nr. 345.

    Jak zwykle pojawią się późnym wieczorem lub jutro lub pojutrze.

  • 4. Data: 2021-02-24 22:20:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Krzysztof kw1618 napisał(a) :

    > Jak zwykle pojawią się późnym wieczorem lub jutro lub pojutrze.

    Lub w poniedziałek. Lub wtorek. Ze wsteczną datą obowiązującą.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2021-02-25 19:38:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.02.2021 o 17:06, Zbynek Ltd. pisze:

    > Gdzie szukać nowych przepisów, ogłoszonych dziś, dotyczących nakazów i
    > zakazów związanych z maseczkami?

    Czy ktoś widział ustawową definicję "maseczki"? I czemu sznureczki
    zakładane na uszy mają zwiększać skuteczność działania antywirusowego? :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-02-25 19:42:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czy ktoś widział ustawową definicję "maseczki"? I czemu sznureczki
    > zakładane na uszy mają zwiększać skuteczność działania antywirusowego? :-)

    Żebyś się mógł do obywatela przypierdolić za niemanie maseczki.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-02-26 12:28:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 25 Feb 2021 19:38:41 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czy ktoś widział ustawową definicję "maseczki"?

    Dopiero jest opracowywana, bo jeszcze nie wiadomo czy zostaną kupione od
    handlarza oscypkami, czy od instruktora narciarskiego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2021-02-26 22:41:31
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2021.02.24 o 22:20, Zbynek Ltd. pisze:

    > Lub w poniedziałek. Lub wtorek. Ze wsteczną datą obowiązującą.

    Już opublikowali

    O 20:03 druga osoba, urzędnik RCL podpisał dokument. Jak oni tam pracują
    w tym RCL ? Chyba urzędy tego szczebla to jakoś 8:00-16:00, 7:15-15:15 z
    zdarzały się podpisania i po 23:00 !!!!

  • 9. Data: 2021-02-26 23:49:31
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Czy ktoś widział ustawową definicję "maseczki"? I czemu sznureczki
    > zakładane na uszy mają zwiększać skuteczność działania antywirusowego? :-)

    Jeśli nie ma definicji ustawowych to sądy chyba opierają się na
    publikacjach PWN:
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/maska.html

    Na maski chirurgiczne jest norma:
    https://sklep.pkn.pl/pn-en-14683-2006p.html
    może znajdzie się definicja w tej normie ? co prawda norma nie ustawa,
    ale jakis dośc urzędowy dokument

    maseczka w słowniku PWN to zdr. od maska, ale umieszczanie w
    rozporządzeniu zdrobnień uważam za niefrasobliwe

  • 10. Data: 2021-02-26 23:55:15
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.02.26 o 23:49, Krzysztof kw1618 pisze:

    > maseczka w słowniku PWN to zdr. od maska, ale umieszczanie w
    > rozporządzeniu zdrobnień uważam za niefrasobliwe

    https://sjp.pwn.pl/szukaj/maseczka.html

    faktycznie, niektóre kobiety mogą to wziąć dosłownie i chodzić w
    maseczkach po ulicy i plasterkami ogórka zasłaniać nos, a maseczką
    kremową usta