  • 1. Data: 2021-02-23 20:21:15
    Temat: [PoRD] kto ma pierwszeństwo?
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Sytuacja jak na obrazku poniżej. Obrazek wziąłem z internetów,
    wykasowałem fragmenty pasów, dodałem ciągłą linię, która jest trochę
    koślawa na obrazku, ale tak to wygląda w realu. Nie patrzcie proszę na
    oznaczenia na całym rondzie, bo zostawiłem je tak jak były a zmieniłem
    tylko oznaczenia istotne dla zjazdu w prawo.

    Oba pojazdy są już na rondzie. Żółty jedzie na wprost, musi przejechać
    przez przerywaną i ciągłą. Czerwony zjeżdża w prawo i nie przejeżdża
    przez linie. Kto ma pierwszeństwo i dlaczego?

    https://i.postimg.cc/8CqMMK4H/A.jpg

    Mam swoją odpowiedź, ale nie chcę teraz niczego sugerować, chcę się
    upewnić czy dobrze/źle myślę.

    Krystek

  • 2. Data: 2021-02-23 20:29:30
    Temat: Re: [PoRD] kto ma pierwszeństwo?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 20:21, Krystek pisze:

    > https://i.postimg.cc/8CqMMK4H/A.jpg
    >
    > Mam swoją odpowiedź, ale nie chcę teraz niczego sugerować, chcę się
    > upewnić czy dobrze/źle myślę.

    Gdzie jest haczyk? W gogle maps nie ma tego rondka?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-02-23 20:38:25
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 23.02.2021 20:29, Shrek wrote:

    > Gdzie jest haczyk? W gogle maps nie ma tego rondka?

    Niestety, jeszcze nie ma z tymi oznaczeniami. Nowe malowanie od kilku
    tygodni. Skrzyżowanie w Warszawie, Pileckiego/Płaskowickiej, żółty
    jedzie od strony Pileckiego.

    Haczyk? Ja nie widzę, ale ktoś widział i dlatego pytam :)

    Krystek

  • 4. Data: 2021-02-23 20:46:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 20:38, Krystek pisze:

> [...]
    > jedzie od strony Pileckiego.
    >
    > Haczyk? Ja nie widzę, ale ktoś widział i dlatego pytam :)

    Jak dla mnie żółty znienia pas.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-02-23 20:49:50
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    On 23.02.2021 20:46, Shrek wrote:

    > Jak dla mnie żółty znienia pas.

    ...czyli powinien się zatrzymać na rondzie przed liniami i puścić tego
    czerwonego, tak?

    Krystek

  • 6. Data: 2021-02-23 21:05:44
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    > Jak dla mnie żółty znienia pas.

    Ale wiesz co, Twoja odpowiedź mnie zastanowiła. Co w przypadku jeśli
    linia przerywana pomiędzy zewnętrznym i wewnętrznym pasem ronda jest
    niewidoczna, bo już rozjechana i czerwony faktycznie jej nie widzi
    chociaż pierwotnie była namalowana?

    Chyba jutro przejdę się tam i dokładnie przypatrzę się oznakowaniu, bo
    coś mi jednak się nie zgadza.

    Krystek

  • 7. Data: 2021-02-23 21:08:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 20:49, Krystek pisze:

    > ...czyli powinien się zatrzymać na rondzie przed liniami i puścić tego
    > czerwonego, tak?

    Tak bym na jego miejscu zrobił.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-02-23 21:11:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2021 o 21:05, Krystek pisze:

> [...]
    > linia przerywana pomiędzy zewnętrznym i wewnętrznym pasem ronda jest
    > niewidoczna, bo już rozjechana i czerwony faktycznie jej nie widzi

    To wtedy tez zółty zmienia pas, tylko bardziej:P

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-02-24 02:52:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-23 o 21:11, Shrek pisze:

    > To wtedy tez zółty zmienia pas, tylko bardziej:P

    Na pl.misc.samochody, temat: W końcu porządnie o rondach

    W dniu 2021-02-23 o 13:45, pueblo pisze:
    > Nie wiem czy było. Brawo dla autora. W końcu ktoś podeszedł do tego
    > całościowo i przeanalizował logicznie.

    https://www.brd24.pl/infrastruktura/46-zderzen-dzien
    nie-na-rondach-jak-
    inzynierowie-w-polsce-popsuli-idee-ruchu-okreznego/

    IMO bardzo dobry artykuł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2021-02-24 10:01:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skoro już prawo drogowe wyskoczyło tu, a nie na samochodach:
    Jazda na wprost pasem przeznaczonym do skrętu w lewo to złamanie czego (bardziej
    szczegółowo Art.)?

    Szerszy kontekst:
    Ulica jednojezdniowa dwukierunkowa, zakaz wyprzedzania, ograniczenie do 30 km/h,
    przystanek autobusowy, na wysokości przystanku
    pojawia się dodatkowy trzeci środkowy pas do skrętu w lewo w bramę osiedla, za
    przystankiem przejście dla pieszych z wysepką.
    Przy mniej więcej co drugim / co trzecim autobusie zatrzymującym się na przystanku
    (poobserwowałem chwilę) cwaniaczki omijają ten
    autobus zjeżdżając zza autobusu na środkowy pas przeznaczony do skrętu w lewo
    (oznaczony strzałkami w lewo), po czym przed czołem
    autobusu wracają na swój pas jazdy (odbywa się to tuż przez przejściem dla pieszych
    stąd jest bardzo niebezpieczne - dodatkowo
    stojący na przystanku autobus zasłania obydwa znaki pionowe przejścia dla pieszych).