  • 1. Data: 2004-08-21 08:12:33
    Temat: Czy podmiana to kradzież?
    Od: "Jacek" <b...@i...pl>

    Witam.

    Mam właśnie taki przypadek. Pracownik pracujący na sklepie podmienił
    sprawny nowy towar na używany i częściowo niesprawny.

    Czyli wziął sobie z półki własność firmy a podrzucił w zamian swoją rzecz
    jak się domyślam w celu zatarcia śladów.

    Następnie sprzedał ową używaną rzecz jako nową dla klienta firmy, przez co
    go oszukał.

    Czy właśnie taka zamiata kwalifikuje się jako kradzież?

  • 2. Data: 2004-08-21 08:59:00
    Temat: Re: Czy podmiana to kradzież?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <b...@i...pl> napisal(a):
    > Czy właśnie taka zamiata kwalifikuje się jako kradzież?

    Oczywiście - ukradł tamtą rzecz, a fakt przyniesienia jakiejś innej w
    zamian nie ma znaczenia.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-08-21 09:15:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy właśnie taka zamiata kwalifikuje się jako kradzież?

    no raczej, popatrz na inny przyklad, zamieniam mercedesa stojącego na ulicy
    na malucha. :)

    Kradziez i darowizna :)

    P.

  • 4. Data: 2004-08-21 09:20:20
    Od: REG<r...@w...pl>

    > Oczywiście - ukradł tamtą rzecz, a fakt przyniesienia jakiejś innej w
    > zamian nie ma znaczenia.

    Zgadzam się z Tobą.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-08-21 14:08:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 21. sierpnia 2004 10:59 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Samotnik:

    > Oczywiście - ukradł tamtą rzecz, a fakt przyniesienia jakiejś innej w
    > zamian nie ma znaczenia.

    Do tego, sprzedając ową używaną, popełnił oszustwo wobec klienta (mówiąc, że
    nowa) oraz wobec Urzędu Skarbowego (sprzedał',,na lewo'' towar).

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2004-08-21 19:25:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Do tego, sprzedając ową używaną, popełnił oszustwo wobec klienta (mówiąc,
    że
    > nowa) oraz wobec Urzędu Skarbowego (sprzedał',,na lewo'' towar).

    Rozwijając, to jeszcze działał na szkodę firmy, w której pracuje, bo
    przecież naraził jej dobre imię, co jest podstawą do dyscyplinarki w tym
    wypadku.

  • 7. Data: 2004-08-21 23:05:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 21. sierpnia 2004 21:25 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

> [...]
    >
    > Rozwijając, to jeszcze działał na szkodę firmy, w której pracuje, bo
    > przecież naraził jej dobre imię, co jest podstawą do dyscyplinarki w tym

    Rozwijając, popełnił również grzech przeciwko Bogu, co jest podstawą do
    wymierzenia kary czyśca conajmniej :)

    Wylatując zaś z pracy naraził się żonie, co spowodowało, że oberwał wałkiem
    po głowie i stracił dwa siekacze.

    I po co było to podmieniać? :D

  • 8. Data: 2004-08-21 23:46:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 22. sierpnia 2004 01:49 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Goomich:

    Ale to już legalnie :)

  • 9. Data: 2004-08-21 23:49:34
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    > wałkiem po głowie i stracił dwa siekacze.

    A jeśli NFZ sfinalizuje mu leczenie tech zębów, to naraził Skarb Państwa

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Radioactive cats have 18 half-lives.