  • 1. Data: 2004-08-21 07:35:58
    Temat: Do znających się na KPK. Zapytania.
    Od: REGNUM<...@o...pl>

    Witam serdecznie w ten sobotni poranek...

    Mam takie 3 pytania. Jeśli ktoś mógłby mi jasno odpowiedzieć,
    byłbym wdzięczny.

    1. Kto to jest ten SPRAWOZDAWCA, o którym mówi artykuł 109 par.2
    KPK

    "Art. 109. (...)

    § 2. Po naradzie przewodniczący zbiera głosy poczynając od
    najmłodszego, najpierw od ławników według ich wieku, następnie od
    sędziów według ich starszeństwa służbowego, a sam głosuje ostatni.
    Sprawozdawca, jeżeli nie jest przewodniczącym, głosuje pierwszy."

    Jaki jest charakter tej osoby, kto to jest w ogóle, czym się zajmuje?

    2. Czy w artykule 185 KPK mowa jest przede wszystkim o
    konkubinacie, czy także można pod to podciągnąć bardzo bliską
    przyjaciółkę (powiedzmy taką, z którą się jest "od zawsze") ?

    "Art. 185. Można zwolnić od złożenia zeznania lub odpowiedzi na
    pytania osobę pozostającą z oskarżonym w szczególnie bliskim
    stosunku osobistym, jeżeli osoba taka wnosi o zwolnienie."

    3. "Art. 189. Nie odbiera się przyrzeczenia:

    1) od osób, które nie ukończyły 17 lat,

    2) gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie, że świadek z powodu
    zaburzeń psychicznych nie zdaje sobie należycie sprawy ze znaczenia
    przyrzeczenia,

    3) gdy świadek jest osobą podejrzaną o popełnienie przestępstwa
    będącego przedmiotem postępowania lub pozostającego w ścisłym
    związku z czynem stanowiącym przedmiot postępowania albo gdy za
    to przestępstwo został skazany,

    4) gdy świadek był prawomocnie skazany za fałszywe zeznanie lub
    oskarżenie."

    Czy pod punkt 4. (czy to ustęp? ;-) wchodzi osoba-świadek
    prawomocnie skazana za fałszywe zeznania lub oskarżenia jeśli
    nastąpiło już zatarcie skazania za ten czyn zabroniony?

    To tyle.

    ---
    Pozdrawiam i jeśli ktoś miałby chęć i możliwość odpowiedzieć na moje
    pytania, byłbym rad.
    HOWARD

    -> http://usenet.pomocprawna.info