    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy płacić SM za rachunki poprzedniego właściciela?
    Date: Tue, 16 Jan 2007 20:11:42 +0100

    news:11qg54524kosv.2f2279o21luy.dlg@40tude.net...

    > Absolutnie. SM ma roszczenie do poprzedniego właściciela, Ty nie możesz
    > odpowiadać za jego długi.

    Z tym "absolutnie", to się nie zgodzę. Jest to kwestia umowy stron. Jeśli
    nabywca lokalu chce przejąć te zobowiązania, a SM jako wierzyciel zgodę wyraża,
    to nie widzę powodu, by tak nie było. Kwestią otwartą pozostaje, czy może się to
    odbyć poprzez umieszczenie zapisu w regulaminie spółdzielni.

    Mieszkanie kupowałem dawno, a nie chce mi się wertować ustaw. Ale coś mi świta,
    że to jest tak, ze najpierw się kupuje mieszkanie na rynku wtórnym, a potem
    staje się członkiem spółdzielni. W tej sytuacji uważam, że nabywca nie ma
    obowiązku zapoznawania się z regulaminem spółdzielni. Zatem dla ważności takiego
    przelewu wierzytelności koniecznym by było wyrażenie woli przez nabywcę, nie zaś
    dorozumiana zgoda wynikająca z zapisu w regulaminie.

    poza tym taki zapis w regulaminie spółdzielni dość szybko może spowodować
    poważne zamieszanie. Z reguły w aktach notarialnych są zapisy, że lokal jest
    wolny od roszczeń osób trzecich. No i tu nagle sie okazuje, że sprzedawca
    oszukał (często nieświadomie), bo winny był spółdzielni 10 groszy za rozliczenie
    wody.