  • 1. Data: 2008-06-14 20:09:57
    Temat: Czy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożonego?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Tytuł brzmi groźnie ale chodzi o prawa autorskie.

    Pracuję jako grafik komputerowy, firma nie posiada żadnych zbiorów
    grafik i zdjęć, staram się korzystać z serwisów ofiarujących takie
    treści za darmo ale czasem się nie da. Na moje argumenty, że nie mogę
    zrobić tego projektu bo nie mam materiałów słyszę to ściągnij z googla.
    Czy mogę mieć potem problemy?

    To samo z oprogramowaniem, część jest piracka, czy jeśli z niego
    korzystam i wiem że jest pirackie to mogę być pociągnięty do
    odpowiedzialności?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2008-06-14 20:19:28
    Od: d...@d...com

    On Sat, 14 Jun 2008 22:09:57 +0200
    PlaMa <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > To samo z oprogramowaniem, część jest piracka, czy jeśli z niego
    > korzystam i wiem że jest pirackie to mogę być pociągnięty do

    musisz się dowiedzieć imo czy nie istnieje zasada, która mówi, że nawet jak na
    stronie z której pobierasz grafiki nie ma adnotacji o prawach autorskich, to one i
    tak obowiązują! może pomoże zapytanie do autora strony, czy możesz użyć jego grafik
    tudzież innych elementów graficznych, ale najlepiej sprawdź dokładnie takie rzeczy;
    co do odpowiedzialności, myślę że mógłbyś mieć kłopoty, może przedstaw szefowi
    paragrafy, może podziała na jego wyobraźnię :)

    --
    ** Posted from http://www.teranews.com **

  • 3. Data: 2008-06-14 20:23:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 14 czerwiec 2008 22:19
    (autor d...@d...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <2...@d...com>):

    > musisz się dowiedzieć imo czy nie istnieje zasada, która mówi, że nawet
    > jak na stronie z której pobierasz grafiki nie ma adnotacji o prawach
    > autorskich, to one i tak obowiązują!

    No ale co tu się dowiadywać. To jest zapisane w PA i już.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-06-14 20:26:13
    Od: m...@i...faked

    > Tristan
    > Zatrudnię specjalistę od Kubuntu na latopie, który doprowadzi moje Lenovo
    > do działania pod Kubuntu 8.04. Może być zdalnie.

    Tristan, może spróbuj Minta? KDE se potem doinstaluj co najwyżej :) sorki za OT

    --

    ** Posted from http://www.teranews.com **

  • 5. Data: 2008-06-14 20:34:52
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    d...@d...com pisze:

    > musisz się dowiedzieć imo czy nie istnieje zasada, która mówi, że nawet jak na
    stronie z której pobierasz grafiki nie ma adnotacji o prawach autorskich, to one i
    tak obowiązują!

    hmm... na google tego nie ma :)
    Np. potrzebuję zrobić wizytówkę na której klient zażyczył sobie koparki
    więc wchodzę na google, szukam zdjęcie koparki w odpowiedniej
    rozdzielczości, obrabiam je i wrzucam na wizytówkę. Wszystko to po
    "wskazówkach" szefa.

    > co do odpowiedzialności, myślę że mógłbyś mieć kłopoty, może przedstaw szefowi
    paragrafy, może podziała na jego wyobraźnię :)

    nie sądzę, to osoba bez wyobraźni i o zbyt wielkim mniemaniu o sobie,
    ogólnie chcę zrezygnować z pracy ale nie chciałbym żeby potem mnie
    ścigało to że wykonałem jego polecenie i wziąłem zdjęcie z googla.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 6. Data: 2008-06-14 20:35:22
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    m...@i...faked pisze:

    > Tristan, może spróbuj Minta? KDE se potem doinstaluj co najwyżej :) sorki za OT

    Ubuntu! Ubuntu! :D

  • 7. Data: 2008-06-14 20:49:33
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > To samo z oprogramowaniem, część jest piracka, czy jeśli z niego
    > korzystam i wiem że jest pirackie to mogę być pociągnięty do
    > odpowiedzialności?

    Oczywiscie, przeciez pracodawca odpowie, ze nic o tym nie wiedział.
    Dlatego takie teksty powinienes miec udokumentowane. Dyktafon (Ziobro,
    hehe), zrzuty ekranów ... wydruki maili z nagłowkami ... i takie tam.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 8. Data: 2008-06-14 20:52:08
    Temat: Re: Czy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożo
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    PlaMa <m...@w...pl> napisał(a):

    > To samo z oprogramowaniem, część jest piracka, czy jeśli z niego
    > korzystam i wiem że jest pirackie to mogę być pociągnięty do
    > odpowiedzialności?

    Przestępstwo z art. 278 par. 2 kk nie polega na korzystaniu z pirackiego
    oprogramowania, tylko jego uzyskaniu wbrew zgody osoby uprawnionej w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej.
    Oczywiście jeśli swoim zachowaniem wypełnisz znamiona czynu zabronionego (tego
    czy innego), to ponosisz normalną odpowiedzialność karną, a szef odpowiada
    także za popełnienie przestępstwa w formie sprawstwa kierowniczego albo
    podżegania.

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2008-06-14 21:10:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g318im$c16$1@inews.gazeta.pl PlaMa
    <m...@w...pl> pisze:

> [...]
    > darmo ale czasem się nie da. Na moje argumenty, że nie mogę zrobić tego
    > projektu bo nie mam materiałów słyszę to ściągnij z googla.
    Tak.

    > To samo z oprogramowaniem, część jest piracka, czy jeśli z niego korzystam
    > i wiem że jest pirackie to mogę być pociągnięty do odpowiedzialności?
    Istnieje taka możliwość.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-06-14 21:14:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:

    > nie sądzę, to osoba bez wyobraźni i o zbyt wielkim mniemaniu o sobie,
    > ogólnie chcę zrezygnować z pracy ale nie chciałbym żeby potem mnie
    > ścigało to że wykonałem jego polecenie i wziąłem zdjęcie z googla.

    Na początek autor zdjęcia będzie się domagał zapłaty od tego kto jego
    zdjęcia używa na wizytówkach. A ten odbije sobie na was, czyli na tobie,
    bo szef powie, że o niczym nie wie.