  • 1. Data: 2012-05-31 22:10:18
    Temat: Czy muszę odpowiadać na pytania sędziego?
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Pewnie dla Was trywialne pytanie - niemniej jednak zostałem wezwany na
    świadka (mimo woli) w sprawie rozwodowej. Czy sędzia ma prawo pytać mnie
    mnie o "wszystko" i ja muszę odpowiadać? Szczególnie z różnych przyczyn
    nie chciałbym mówić o swojej pracy i zarobkach - od znajomego słyszalem
    że pytali go o wysykość zarobków - jako świadka. Czy muśze ujawniać?
    Z góry dzięki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-05-31 22:26:00
    Temat: Re: Czy muszę odpowiadać na pytania sędziego?
    Od: SDD <s...@t...pl>

    tomjas pisze:
    > Witam wszystkich.
    > Pewnie dla Was trywialne pytanie - niemniej jednak zostałem wezwany na
    > świadka (mimo woli) w sprawie rozwodowej. Czy sędzia ma prawo pytać mnie

    Jesli zapyta Cie sędzia to mozesz mu nawet kazac w dupe sie pocalowac.

    Jesli jednak zapyta Cie Sąd - chocby w skladzie jednoosobowym, to
    odmowic odpowiedzi mozesz tylko w scisloe okreslonych przypadkach.... W
    przeciwnym wypadku mozesz trafic nawet za kratki :) /tzw "aresztowanie",
    nie mylic z aresztem tymczasowym)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2012-06-01 08:19:14
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Thu, 31 May 2012 22:26:00 +0200, SDD wrote:

    > Jesli zapyta Cie sędzia to mozesz mu nawet kazac w dupe sie pocalowac.

    Oczywiście chodzi o Sąd:)

> [...]
    > odmowic odpowiedzi mozesz tylko w scisloe okreslonych przypadkach.... W
    > przeciwnym wypadku mozesz trafic nawet za kratki :) /tzw "aresztowanie",

    To jak to jest, że w jakichś pokazowych procesach przesłuchiwani klepią
    formułkę "za radą mojego adwokata odmawiam odpowiedzi na to pytanie"?
    Czy wtedy Sąd skazuje ich za to? W jakich przypadkach można odmówić
    odpowiedzi?
    Dzięki.

  • 4. Data: 2012-06-01 08:35:39
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > formułkę "za radą mojego adwokata odmawiam odpowiedzi na to pytanie"?
    > Czy wtedy Sąd skazuje ich za to? W jakich przypadkach można odmówić

    Wtedy nie są świadkami tylko podejrzanymi/oskarżonymi.

    --
    Krzysztof

  • 5. Data: 2012-06-01 08:36:42
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 1 Jun 2012 06:19:14 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

    > To jak to jest, że w jakichś pokazowych procesach przesłuchiwani klepią
    > formułkę "za radą mojego adwokata odmawiam odpowiedzi na to pytanie"?

    Jak mają adwokata to raczej są podejrzanymi, a nie świadkami. Podejrzany
    nie musi siebie obciążać.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2012-06-01 10:57:57
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-05-31 22:10, tomjas pisze:
> [...]
    > nie chciałbym mówić o swojej pracy i zarobkach - od znajomego słyszalem
    > że pytali go o wysykość zarobków - jako świadka. Czy muśze ujawniać?

    Znajomy jest idiotą albo nie był świadkiem i nie chce się przyznać że
    wystepował w innej roli procesowej. Świadka nigdy nie pyta sie o
    wysokość zarobków bo i po co?

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2012-06-01 11:06:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.05.2012 22:10, tomjas pisze:

    > mnie o "wszystko" i ja muszę odpowiadać? Szczególnie z różnych przyczyn
    > nie chciałbym mówić o swojej pracy i zarobkach - od znajomego słyszalem
    > że pytali go o wysykość zarobków - jako świadka.

    Na pewno nie jako świadka.

  • 8. Data: 2012-06-02 03:48:24
    Od: " Dorota" <d...@W...gazeta.pl>

    tomjas <t...@W...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie chciałbym mówić o swojej pracy i zarobkach - od znajomego słyszalem
    > że pytali go o wysykość zarobków - jako świadka. Czy muśze ujawniać?

    Dopytaj prawnika, ale na pewno nie masz obowiązku odpowiedzi na pytanie Sądu
    w przypadku, gdy SUBIEKTYWNIE czujesz, że odpowiedź na to pytanie może
    narazić Cię na odpowiedzialność karną. Odżałuj te 50 zł i zapłać za poradę
    prawną przedstawiając dokładnie swoją sprawę, zapisz sobie co pan mecenas
    radzi Ci mówić w sądzie, naucz na pamięć i Sąd może Cię najwyżej cmoknąć.

    Dorota

  • 9. Data: 2012-06-03 21:17:29
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 31 May 2012 20:10:18 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

> [...]
    > nie chciałbym mówić o swojej pracy i zarobkach - od znajomego słyszalem
    > że pytali go o wysykość zarobków - jako świadka. Czy muśze ujawniać?

    Zanim pójdziesz do prawnika przeczytaj kodeks postepowania cywilnego,
    przynajmniej rozdział o zeznaniach świadków.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album2/Festyn_z_Magda_Schejbal/
    index.php

  • 10. Data: 2012-06-05 13:15:15
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-06-03 21:33, Stokrotka pisze:

    http://13k.pl/-/sugestia.php

    --
    Sonn