  • 1. Data: 2005-02-18 15:55:35
    Temat: Czy można zmienić zeznania ?
    Od: "Ewelina" <e...@p...fm>

    Dzień dobry

    Chciałam się zapytać czy można zmienić zeznania ?
    A sprawa ma się tak: ok.2lat temu znajomy popełnił przestępstwo (z punktu
    widzenia prawa) ale mniejsza o to.
    Podczas przesłuchań przyznał się do winy i potem na 1rozprawie także się
    przyznał, potem odwołał się od tego wyroku i była kolejna sprawa od której
    także się odwołał (na niej też się przyznał do winy).
    Teraz bedzie kolejna sprawa, i mam właśnie teraz to pytanie, czy on może
    teraz powiedzieć ze to wcale nie on zrobił, no bo ja rozumiem że on nie jest
    jeszcze winny bo nie został skazany prawomocnym wyrokiem.

    Z góry dziękuje za wszelkie informacje.

  • 2. Data: 2005-02-18 16:27:23
    Temat: Re: Czy można zmienić zeznania ?
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    Zasadniczo zeznań nie wolno zmieniać (p. art. 233 k.k.), ale z wyjaśnieniami
    to co innego. Wszystko zależy od tego w jakim charakterze występuje Twój
    znajomy. Jeśli jest oskarżonym, to obowiązuje tu zasada domniemania
    niewinności i samo przyznanie się do winy o niczym nie świadczy. Obowiązkiem
    oskarżyciela jest winę udowodnić. Jeżeli okoliczności popełnienia czynu nie
    budzą wątpliwości - to fakt, że teraz ten ktoś się nie przyzna jest bez
    znaczenia, a wręcz przeciwnie - Sąd nie będzie mile tego widział przy
    wymiarze kary.
    Pozdrawiam
    Anducha

  • 3. Data: 2005-02-18 16:27:56
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    Oczywiście, że może odwołać wszystko co do tej pory powiedział.
    Może mowić co tylko chce, tylko jak to sie będzie miało do faktów,
    dowodów np. zeznań świadków. Zastanowił się, czy będzie to dobra
    linia obrony ? Pzdr.

  • 4. Data: 2005-02-18 17:12:14
    Temat: Odp: Czy można zmienić zeznania ?
    Od: "Ewelina" <e...@p...fm>

    chodzi dokładnie o to że jechał rowerem po kilku piwach 0,8promila,
    chodzi o to czy moze teraz odwołać to co powiedział i jak to się bedzie
    miało do całej raszty, tj:
    sąd odroczy znowu sprawe i bedzie wzywał świadków tzn. tych policjantów co
    go zatrzymali,
    a nie sadze teraz zeby policjanci pamientali kogo zatrzymali 2 lata temu
    :))))
    Użytkownik Zbig.T <z...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cv5534$dkd$...@i...gazeta.pl...

  • 5. Data: 2005-02-18 17:23:29
    Od: "..::SebOLO::.." <b...@s...pl>

> [...]
    > go zatrzymali,
    > a nie sadze teraz zeby policjanci pamientali kogo zatrzymali 2 lata temu

    Oni nie muszą pamiętać... Mają to wszystko doładnie opisane w swoich
    notatniczkach i w raporcie policyjnym...

    Natomiast zmieniajać zeznania po dwóch latach raczej traci sie wiarygodność :)))

    --
    ...::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 6. Data: 2005-02-18 18:00:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ewelina" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a nie sadze teraz zeby policjanci pamientali kogo zatrzymali 2 lata temu
    > :))))

    Policjanci mają notatniki służbowe i tam mają zapisane, kogo zatrzymali.
    Dodatkowo wytworzyli całą masę dokumentacji związanej z zatrzymaniem. ja nie
    będą pamiętali, to sąd odczyta te materiały. Po za tym, to raczej policjanci
    chyba jakoś ustalili jego tożsamość.

  • 7. Data: 2005-02-18 19:29:23
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    > a nie sadze teraz zeby policjanci pamientali kogo zatrzymali 2 lata temu
    > :))))

    Jezu...

    i to jeszcze pijany rower... najoczywistsza sprawa z kk/kw. Nie wiem o co
    chcecie walczyć...

    Leszczak.

  • 8. Data: 2005-02-18 20:36:03
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > A sprawa ma się tak: ok.2lat temu znajomy popełnił przestępstwo (z punktu
    > widzenia prawa) ale mniejsza o to.

    skoro z punktu widzenia prawa popelnil przestepstwo, to jest przestepca.
    chyba ze znasz jakies przestepstwo, ktore z punktu widzenia prawa nie
    jest przestepstwem.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com