  • 11. Data: 2008-03-16 09:08:14
    Temat: [OT] Re: Czy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    wiadomości news:1vvua5-fcg.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > No to zażądaj uzasadnienia na piśmie a potem uderzaj do windykatorków, że
    > doniesiesz na nich za próbę wyłudzenia rzekomo odkupionej rzekomej
    > należności ;)

    Przy nastepnej przeprowadzce ;)

    Potrzebowalem szybko sensowniejszego neta niz EDGE i wolalem obejsc niz sie
    boksowac.

    sz.

  • 12. Data: 2008-03-16 21:13:02
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    szomiz napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Produkcja papieru wymaga jeszcze /nieco/ specjalistycznego sprzetu. No ale
    > idzmy dalej: prowadzenie ksiegowosci jest statutowa dzialalnoscia?

    Nie jest, i dlatego bardzo wiele firm zleca księgowość na zewnątrz.
    Nie wiem jak jest w TP.

    > W przypadku firm typu TPSA to obciazenie jest przewidywalne jak kalendarz.

    Ale przewidywalność to nie powód, aby nie móc zlecać zadań na
    zewnątrz. Po prostu taka jest polityka firmy. Dla przykładu w firmie
    tele2, mającej pewnie około miliona abonentów, pracuje kilkanaście osób.
    Cała reszta - czyli od sprzedaży usług, poprzez windykację, infolinie,
    serwis techniczny, na świadczeniu usług telekomunikacyjnych (!) kończąc
    jest outsourcingowane.

    > Nie wezme telefonu/wiekszego abonamentu w TPSA, bo tak na prawde maja w
    > dupie, to, ze niektorzy klienci im nie placa, bo ci co placa wyrownaja
    > straty...

    Podstawą założeń ekonomicznych jest to, że konsument zachowuje się
    racjonalnie. Twoje rozumowanie nie jest racjonalne. Ponieważ Ty, jako
    konsument, wybrałbyś usługę gorszą (droższą), dlatego że "Nie wezme
    telefonu/wiekszego abonamentu w TPSA, bo tak na prawde maja w
    dupie, to, ze niektorzy klienci im nie placa, bo ci co placa wyrownaja
    straty..."

    Czyli dopłacałbyś jeszcze więcej do innej firmy.

    Racjonalny konsument wybrałby ofertę dla niego najlepszą, i obojętne
    by mu było, że wybierając usługę składa się na tych, co nie płacą.
    Ponieważ idąc gdzieś indziej płaciłby jeszcze więcej. A skoro wybrał
    ofertę najlepszą, to co go obchodzi na co są przeznaczane wydane pieniądze?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-03-17 22:04:23
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 16 Mar 2008 08:27:37 +0100, szomiz wrote:

    Skoro jest już OT to pozwolę sobie dopisać się.

    > Zreszta - po co daleko szukac - zdaje sie ze przy hipermarketach dzialaja
    > piekarnie...

    Bodajże tylko jedna sieć posiada własne piekarnie, i to tylko w niektórych
    sklepach. W pozostałych hiper i supermarketach sprzedawane jest odpiekane
    pieczywo zamrożone.

    Także przykład chybiony ;-).

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 14. Data: 2008-03-17 23:44:11
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sklepach. W pozostałych hiper i supermarketach sprzedawane jest odpiekane

    Co nie zmienia faktu, ze outsorcowanie dzialalnosci polegajacej na
    puszczeniu korespondencji seryjnej z worda i wykonaniu serii telefonow w tym
    przypadku (wszystko w przewidywalnych ilosciach) ma sie nijak do
    ograniczania kosztow, zwlaszcza jak sie dysponuje cala potrzebna
    infrastruktura. A i zasobami ludzkimi, ktore przy krotkich/braku kolejek
    oczekujacych mozna lepiej wykorzystac.

    No chyba ze uslugi blekitnej linii tez sa outsorcowane :-P

    Chociaz bym sie w sumie nie zdziwil. Tansze to nie jest, ale lepiej wyglada
    w rocznym sprawozdaniu...

    sz.

  • 15. Data: 2008-03-18 05:42:32
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    szomiz napisał(a):
> [...]
    > ograniczania kosztow, zwlaszcza jak sie dysponuje cala potrzebna
    > infrastruktura. A i zasobami ludzkimi, ktore przy krotkich/braku kolejek

    Ale tu nie chodzi o to ile tego trzeba zrobić, tylko w jaki sposób.
    Wynajęcie różnych firm umożliwi weryfikację osiąganych wyników i wybór
    najlepszych. Mając tylko jeden wewnętrzny dział nigdy nie będzie
    wiadomo, czy ktoś inny nie zrobiłby tego lepiej i taniej.

    > No chyba ze uslugi blekitnej linii tez sa outsorcowane :-P

    Można powiedzieć, że są. Duża część pracowników BL jest zatrudniana
    poprzez agencje pracy tymczasowej. Formalnie więc są pracownikami tych
    agencji.

    > Chociaz bym sie w sumie nie zdziwil. Tansze to nie jest, ale lepiej wyglada
    > w rocznym sprawozdaniu...

    A skąd wiesz, że nie jest tańsze? Pracownicy tymczasowi nie
    strajkują, można ich łatwiej zwolnić, są bardziej chętni do pracu itp. itd.

    Jak w tesco strajkowały panie kasjerki, to tylko pracownicy
    tymczasowui chcieli pracować!