  • 1. Data: 2002-01-27 09:30:02
    Temat: Czy mozna dostać odszkodowanie?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Sytuacja jest następująca:
    centrum handlowe, box ze szklanymi drzwiami, drzwi zamknięte. Dziecko
    biegnąc wpada na drzwi (na zewnątrz boxu) nie widząc że nie są otwarte.
    Urazy to wstrząs mózgu, 2-dniowy pobyt w szpitalu. Czy mozna dostać
    jakieś odszkodowanie i od kogo (od właściciela boxu czy centrum
    handlowego)?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,
    że ktoś wbrew woli próbował będzie mnie leczyć

  • 2. Data: 2002-01-27 10:26:28
    Temat: Re: Czy mozna dostać odszkodowanie?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 27 Jan 2002, Budzik wrote:

    > Urazy to wstrząs mózgu, 2-dniowy pobyt w szpitalu. Czy mozna dostać
    > jakieś odszkodowanie i od kogo (od właściciela boxu czy centrum
    > handlowego)?

    A nie pomyślałeś że można zastosować art. 362 KC, który w dużym stopniu,
    jeśli nie całkowicie, uwolni właściciela drzwi od odpowiedzialności?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-27 13:48:32
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A nie pomyślałeś że można zastosować art. 362 KC, który w dużym stopniu,
    > jeśli nie całkowicie, uwolni właściciela drzwi od odpowiedzialności?

    Nie pomyślałem :)), ale rzeczywiscie ten art. wyjaśnia wszystko. Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim

  • 4. Data: 2002-01-27 17:17:16
    Od: "Connecticut" <p...@p...interia.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > centrum handlowe, box ze szklanymi drzwiami, drzwi zamknięte. Dziecko
    > biegnąc wpada na drzwi (na zewnątrz boxu) nie widząc że nie są otwarte.

    Przepraszam że się wtrące, ale gdzie tu zawinił sklep?
    wg Ciebie powinien wywiesić kartkę: "uwaga drzwi są przezroczyste, mogą być
    zamknięte"?

  • 5. Data: 2002-01-27 21:04:23
    Od: "Darek Lewkowski" <d...@p...fm>

    witam
    moim skromnym zdaniem wlasnie sklep zawinil. przeciez powinien nakleic cos
    na takich przezroczystych drzwiach. zaloze sie, ze nie tylko dziecko moze
    sie na cos takiego zlapac.
    pozdrawiam
    leo

  • 6. Data: 2002-01-27 22:28:45
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@p...interia.pl:

    > Przepraszam że się wtrące, ale gdzie tu zawinił sklep?
    > wg Ciebie powinien wywiesić kartkę: "uwaga drzwi są przezroczyste,
    > mogą być zamknięte"?

    A gdzie ja napisałem że zawinił??? :)))
    Pytałem czy można dostać jakieś odszkodowanie.
    P.S. Kartka nic by nie dała ponieważ małe dzieci nie umieją czytać :-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...

  • 7. Data: 2002-01-27 22:59:15
    Temat: Re: Re: Czy mozna dostać odszkodowanie?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 27 Jan 2002, Budzik wrote:

    > A gdzie ja napisałem że zawinił??? :)))
    > Pytałem czy można dostać jakieś odszkodowanie.

    Odpowiedzialność odszkodowawcza zależy niestety, poza przypadkami wyraźnie
    wymienionymi w ustawie, od winy sprawcy.

  • 8. Data: 2002-01-27 23:14:11
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    Budzik napisał(a):

    > P.S. Kartka nic by nie dała ponieważ małe dzieci nie umieją czytać :-)

    Dzieci trzeba pilnować!

    Pozdrawiam,
    Kaja

    --
    Kaja

  • 9. Data: 2002-01-28 00:42:56
    Od: "Connecticut" <p...@p...interia.pl>

    > A gdzie ja napisałem że zawinił??? :)))
    > Pytałem czy można dostać jakieś odszkodowanie.
    > P.S. Kartka nic by nie dała ponieważ małe dzieci nie umieją czytać :-)

    To chciałeś tylko wyłudzić odszkodowanie?
    ale haczyk kiepski :)
    Już myślałem, że chodzi tu o modę z USA gdzie na kubku z kawą
    muszą pisać "uwagą gorące" bo ktoś się oparzył i zaskarżył firmę ;)

  • 10. Data: 2002-01-28 17:14:49
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > Odpowiedzialność odszkodowawcza zależy niestety, poza przypadkami
    > wyraźnie wymienionymi w ustawie, od winy sprawcy.

    Chyba na szczęście...
    Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik