  • 1. Data: 2002-01-26 19:29:39
    Temat: prokurator - gdzie składać zeznania ?
    Od: <v...@w...pl>

    Rozważam taką sytuację: mieszkam w pewnym mieście, ktoś zgłasza do prokuratury
    na drugim przeciwległym krańcu Polski że jest pokrzywdzony przeze mnie,
    prokurator mnie wzywa do złożenia zeznań. Czy muszę jechać na drugi kraniec
    Polski? Czy mogę złożyć wyjaśnienia - zeznania w Prokuraturze w moim miejscu
    zamieszkania? Proszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2002-01-27 22:54:29
    Temat: Re: prokurator - gdzie składać zeznania ?
    Od: "Jägermeister" <j...@j...prv.pl>

    Użytkownik <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kraniec
    > Polski? Czy mogę złożyć wyjaśnienia - zeznania w Prokuraturze w moim

    Art.177par2 KPK dopuszcza taka mozliwosc jesli dostatecznie udowodnisz,ze
    stawienie sie twoje jest niemozliwe "z powodu choroby,kalectwa lub innej nie
    dajacej sie pokonac przeszkody".
    Do momentu przedstawienia zarzutow jestes swiadkiem ktory ma obowiazek
    stawienia sie i zlozenia zeznan
    (art.177par.1 KPK).Za niestawienictwo nieuzasadnione ...kara a pozniej jest
    mozliwosc jeszcze doprowadzenia przez Policje lub gdyby byl problem z
    napotkaniem wezwanego to beda szukali pismem o ustalenie miejsca pobytu.
    Tak wiec najlepiej jak za wczasu skontaktujesz sie z wlasciwa jednostka
    telefonicznie lub listownie(lepiej) i poprosisz o przesluchanie cie w
    miejscu zamieszkania.

    Michal