  • 1. Data: 2007-05-23 15:09:12
    Temat: Czy mogę wypowiedzieć umowę ze skutkami natychmiastowymi?
    Od: Mirek <u...@o...pl>

    Prowadzę dg od kilku miesięcy i popełniłem zdaje się mały błąd. W stałej
    umowie zlecenia, którą zawarłem (jestem zleceniobiorcą), zapomniałem
    umieścić klauzulę pozwalającą wypowiedzieć umowę w trybie
    natychmiastowym (bez okresu wypowiedzenia) w przypadku nieuiszczania
    płatności przez zleceniodawcę. Za to umieściłem punkt mówiący o
    miesięcznym okresie wypowiedzenia bez warunków dodatkowych.

    Klient właśnie zalega mi z płatnością za dwa miesiące a przy tym napisał
    jednoznacznie, że nie opłaci faktur. Czy będąc legalistą mogę
    wypowiedzieć umowę natychmiastowo ze względu na rażące naruszenie umowy?

    Wykonanie umowy w kolejnym okresie naraza mnie na stratę czasu, nakładów
    na wykonanie umowy oraz obciąża obowiązkiem podatkowym (wystawienie
    faktury, VAT, PIT).

    thx
    --
    pzdr, Mirek