  • 1. Data: 2007-05-23 13:05:02
    Temat: problem z zakupem przez internet - laptop prosze o pomoc.
    Od: "nrs" <n...@w...to.gmail.com.to.tez>

    Witam,
    Kupilem notebook (bez systemu) przez internet, mam nastepujacy problem:
    1. Laptop na srodku ekranu ma dead pixela.
    2. Przy probie instalacji windows xp (PL) wywalal BSOD (blue screen -
    probowalem kilkakrotnie).

    Laptop przyszedl do mnie w piatek tj. 27 kwietnia br tuz przed dlugim 9
    dniowym weekendem majowym.
    Do firmy nie udalo mi sie dodzwonic do nastepnego piatku (telefony nie
    odpowiadaly), w koncu po dlugich poszukiwaniach udalo mi sie znalezc nr.
    telefonu komorkowego.
    Wiem ze mam prawo przy zakupie przez internet do wymiany w ciagu 10 dni (tzn
    zwrotu) i taka chcialem obrac droge wymiany, pan byl uprzejmy i przystalem
    na jego prosbe zeby problem rozwiazac inaczej (poprosil o mejla z opisem co
    jest nie tak a nastepnie da mi znac jak bedzie wygladac droga wymiany). Znow
    czekalem tydzien na jakis odzew, w koncu dzwonilem jeszcze raz bo nie
    wiedzialem co robic dalej. Dzwonilem w srode, w mojej sprawie nic pan nie
    wiedzial (twierdzil ze czeka na odpowiedz dystrybutora poniewaz oni nie
    przyjmuja przesylek bez jakiegos tam specjalnego numeru, mial oddzwonic
    nastepnego dnia. Nie oddzwonil, zadzwonilem w kolejnym tygodniu (zeszla
    sroda) i pan tlumaczac sie tym ze nie otrzymal jeszcze informacji od
    dystrybuta, poprosil zebym go wyslal bezposrednio do ich firmy. W zwiazku z
    tym ze bylem na wyjezdzie laptop wyslalem w poniedzialek, dzisiaj otrzymalem
    telefon w ktorym pan poinformowal mnie ze udalo mu sie zainstalowac inna
    wersje windowsa (XP PRO z SP2) i laptop jest sprawny natomiast dead pixel
    nie jest podstawa do wymiany. I tutaj mam pytanie, skoro wczesniejszej
    wersji windowsa (a taka mam legalnie zakupiona, bez sp2) nie da sie
    zainstalowac (a nigdzie nie ma informacji ze to laptop (lenovo) na ktorym
    mozna tylko i wylacznie zainstalowac win xp pro sp2). Czy jest mozliwosc,
    jesli tak to na co sie powolac i jak wyglada procedura wymiany tego laptopa
    na inny model? Wywalilem w bloto 3000zl za cos na czym nie moge zainstalowac
    windowsa (bo tak naprawde jestem zmuszony do kupna innej wersji) i z czyms
    co mi na srodku ekranu swieci przez caly czas na zielono. Czuje sie
    poszkodowany - prosze o jakies rady, wskazowki.
    Przepraszam za balaganiarstwo w skladni tego mejla, pisalem go na kolanie.

    pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-05-23 19:04:05
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "nrs" <n...@w...to.gmail.com.to.tez> napisał w wiadomości

    >i laptop jest sprawny natomiast dead pixel nie jest podstawa do wymiany

    I ma racje - wystarczylo poczytac przed zakupem polityke firmy dotyczaca
    wlasnie martwych pixeli. np tu
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-4U9P
    53.html

> [...]
    >legalnie zakupiona, bez sp2) nie da sie zainstalowac (a nigdzie nie ma
    >informacji ze to laptop (lenovo) na ktorym mozna tylko i wylacznie

    A kontaktowales sie z serwisem Lenovo? Albo chociaz zagladales na te stronke
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-4006
    2.html

    Angie

  • 3. Data: 2007-05-23 19:20:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Angie" <j...@o...eu> writes:

    [...]

    > I ma racje - wystarczylo poczytac przed zakupem polityke firmy
    > dotyczaca wlasnie martwych pixeli. np tu
    > http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-4U9P
    53.html

    Tak swoją drogą, to podobno normy ISO dla monitorów LCD dopuszczają
    występowanie do kilku martwych piksli.

  • 4. Data: 2007-05-23 21:54:13
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-05-2007 o 21:20:54 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

    > Tak swoją drogą, to podobno normy ISO dla monitorów LCD dopuszczają
    > występowanie do kilku martwych piksli.

    4 piksele, jesli dobrze pamietam. I 16 subpikseli... tez uzaleznione od
    mojej pamieci ;) Jak sie chce super sprzet to sie robi przetarg i liczy na
    to, ze ktos sie zglosi. Do przetargu w firmie na LCD bez jakichkolwiek
    badów (zwyklych i sub) za piatym podejsciem zglosila sie tylko iiyama.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.