eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mogę pogonić oszusta, który wystawił mi rachunek, ale jeszcze nie zapłaciłem › Czy mogę pogonić oszusta, który wystawił mi rachunek, ale jeszcze nie zapłaciłem
    From: "bumbarumba" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy mogę pogonić oszusta, który wystawił mi rachunek, ale jeszcze nie
    zapłaciłem
    Date: Thu, 11 May 2006 13:52:59 +0200

    Dzień dobry,

    sprawa jest taka (znana wielu ludziom ze spółdzielni mieszkaniowych):
    Mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej. Żona w domu jest sama.
    Przychodzi gościo i mówi, że w uzgodnieniu ze spółdzielnią jest robiona
    obowiązkowa dezynsekcja w całym bloku i że część opłaty jest refundowana
    przez spółdzielnię, a część trzeba samemu zapłacić. Coś tam psika 10 minut
    i wystawia rachunek na 149 zł. Na rachunku wpisuje tylko nazwisko i adres,
    ale żona nic nie podpisuje: ani na rachunku, ani na innnych dokumentach.
    Gościo mówi, że po kasę przyjdzie wieczorem.
    Dzwoniłem do spółdzielni, a ta powiedziała, że byłoby ogłoszenie i przede
    wszystkim
    taka usługa byłaby bezpłatna, a ten pan to jakiś naciągacz i oni z nim nic
    nie mają wspólnego.

    I moje pytanie do ewidentnego oszustwa, na które nabrała się moja żona.
    Czy mogę temu gościowi powiedzieć żeby spadał na drzewo, bo:
    - przed wykonaniem usługi celowo wprowadził w błąd moją żonę
    - bo żona nic nie podisywała, a rachunów z nazwiskiem to ja sam mogę
    wystawiać do woli, nawet jemu

    Jeżeli by się burzył, to postraszyć oszusta skierowaniem sprawy do
    prokuratury, policję itp?

    Kwota jest dla mnie duża, a nie wiem jakie konsekwencję mogę ponieść, gdybym nie
    zapłacił tego "rachunku".

    Z pozdrowieniami
    Bodek