  • 1. Data: 2003-04-29 17:51:46
    Temat: Czy ktoś wie?
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Czy opiniowanie wniosków przez związki zawodowe jest sprzeczne z ustawą o
    ochronie danych osobowych?
    Może ktoś wie gdzie można zasięgnąć nt. opinii?
    Pozdrawiam. Sabina.

  • 2. Data: 2003-04-29 20:03:09
    Temat: Re: Czy ktoś wie?
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Sabina" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy opiniowanie wniosków przez związki zawodowe jest sprzeczne z ustawą o
    > ochronie danych osobowych?

    Nie jest sprzeczne.
    Gdy ktoś wyciąga z czegoś jakieś wnioski,
    to każdy może je sobie opiniować.

  • 3. Data: 2003-04-29 21:37:57
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    No gdzie mi zginęło pół wiadomości?
    Chodzi mi o opinię związku dotyczącą pomocy z ZFŚS - czy np. jeżeli ktoś
    prosi o zapomogę i musi to umotywować - to czy związkowcy mają prawo znać
    np. choroby dziecka i stan dochodów rodziny ubiegającej się o zapomogę?

  • 4. Data: 2003-04-29 23:47:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | prosi o zapomogę i musi to umotywować - to czy związkowcy mają prawo znać
    | np. choroby dziecka i stan dochodów rodziny ubiegającej się o zapomogę?

    Stan dochodów rodziny jak również choroby dziecka nie podlegają ochronie
    Ustawy o ochronie danych osobowych, bo nie są danymi osobowymi.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 5. Data: 2003-04-30 06:25:41
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sabina wrote:
    > Czy opiniowanie wniosków przez związki zawodowe jest sprzeczne z ustawą o
    > ochronie danych osobowych?
    > Może ktoś wie gdzie można zasięgnąć nt. opinii?

    Najprościej GIODO, ale jeśli związki zawodowe mają takie prawo
    wynikające z ustawy, to ma ona pierwszeństwo przed ustawą o ochronie...

    KG

  • 6. Data: 2003-04-30 07:04:41
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    Art. 23. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność,
    cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica
    korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna,
    wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego
    niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach.

    "Należy podkreślić, że są to tylko przykładowe kategorie dóbr osobistych,
    zaś orzecznictwo i doktryna nieustannie powiększają zakres tego pojęcia.
    Przykładowo, charakter dóbr osobistych zyskały również: kult po zmarłej
    osobie bliskiej, stan cywilny człowieka, sfera prywatności (w tym tajemnica
    zarobków), poczucie przynależności do określonej płci i inne. "

    Chodzi mi właśnie o to, czy podawanie przez dyrektora, który jest
    zobowiązany rozpatrzyć wnioski - do wiadomości związkowcom - tych danych -
    nie jest sprzeczne z tym co u góry.

  • 7. Data: 2003-05-01 22:04:44
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

[...]

    nie jest sprzeczne z tym co u góry. Faktycznie nie sa to dane osobowe.

  • 8. Data: 2003-05-02 20:21:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W pełni się z Tobą zgadzam. Tylko, że w tym wątku chodzi o ustawę o ochronie
    danych osobowych, a nie kodeks cywilny.
    Nie znam dokładnie podstaw prawnych opiniowania wniosków przez związki
    zawodowe. W każdym razie podejrzewam, że takie uprawnienia wynikają jednak z
    jakiejś ustawy, a więc w takim razie jest to przepis specjalny w stosunku do
    wynikającej z prawa cywilnego ochrony tych danych.