  • 1. Data: 2008-10-22 12:41:11
    Temat: Re: Czy komornik ma prawo?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Norbert <n...@M...com> naskrobał/a w news:ge9p8i$nc0$1@mx1.internetia.pl:

    > Czy komornik ma prawo zabrać ojcu emeryture

    25%

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 2. Data: 2008-10-29 13:36:04
    Temat: Czy komornik ma prawo?
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Proszę o poradę bo już nie wiem co robić.
    Jest sobie gmina która nęka ojca wezwaniami do zapłaty za kontrowersyjne
    czynsze i non stop straszy komornikiem..
    Ojciec jako lekarz wynajmował od gminy pomieszczenia na gabinety od
    1999r. dostał wypowiedzenie najmu skutkujące na koniec 2004r.
    Wypowiedzenie było skutkiem prywatnej wendetty wójta gminy który obraził
    się kiedy ojciec nie chciał wykonać dla niego pewnych usług.
    Nadmienię że posiadamy pismo od poprzedniego wójta tej gminy w którym
    przychyla się on do wynajmowania pomieszczeń do końca 2006r.
    Ojciec walczył o gabinety , kierował pisma do prokuratury ale sprawy
    ciągnęły się i były umarzane.
    Nie zdał kluczy od pomieszczeń bo czekał na werdykty sądów.
    Cała walka wykończyła go zdrowotnie i we wrześniu 2005 roku dostał w
    pracy udaru. Od tego czasu jest osobą leżącą z orzeczeniem całkowitej
    niezdolnosci do samodzielnej egzystencji , koniecznością całodobowej
    opieki osoby drugiej i 1 grupą inwalidzką i z ograsniczonym kontaktem
    umysłowym z rzeczywistością.
    Gmina złożyła pozew do sądu gospodarczego o zapłatę około 8tys zł za
    czas kiedy od 1 stycznia 2005 do udaru gabinety nie byly uzywane ale
    ojciec ich nie zdał czekając na decyzje sądu gdyż wójt mimo nacisków i
    uchwał rady gminy zobowiązujących go do kontynułowania wynajmu
    stwierdził że rada gminy go nie obchodzi i on tutaj decyduje.
    Sąd z wnioskowanej kwoty obciążył ojca kosztami postępowania w wysokości
    1tys zł i zasądził na rzecz gminy 1tys . zł oddalając powodztwo w
    pozostałym zakresie.
    Na nasze podanie o rozlozenie na raty otrzymaliśmy oczywiscie odmowę i
    straszenie komornikiem. Płaciliśmy po 100zł bo tyylko na tyle było nas
    stać. Pozostało do spłacenia połowa i okazało się że wójt ponownie
    złożył pozew do sądu gospodarczego o kolejne koszta z tych 8tys.
    Ojciec przebywał w szpitalu i nie mógł stawić się na rozprawę. Sąd
    zaocznie zasądził 7tys zł.
    Po wniesieniu pisma o przywrócenie terminu poszedłem na rozmowę z
    przewodniczącą rady gminy. Prosiłem ponownie słownie i pisemnie o
    umorzenie. Obiecano mi pomoc i otrzymałem sygnał że większość kwoty
    zostanie umorzona jednak tylko słownie.
    TErmin sprawy został przywrócony ( stawię się ja jako pełnomocnik ojca ).
    Po kilku dniach otrzymaliśmy kolejne pismo że wójt rząda zapłaty
    pozostałego tysiąca złotych natychmiastowo lub komornik zajmie się
    sprawą a co do pisma o umorzenie to sami wnioskowalismy o przywrocenie
    terminu sprawy wiec dopiero po jej zakonczeniu bedzie je rozpatrywał (
    jak mniemam ponownie odmownie ).

    W międzyczasie okazało się że wojt wynajal pomieszczenia konkurencyjnej
    firmie z którą do tej pory bardzo się fraternizuje. Firma ta rozpoczela
    remontu korzystajac z ujecia wody i pradu na zewnatrz budynku
    podlaczonych do liczniokow ojca.
    Kolejnym posunieciem wojta było włamanie się do lokali i wywiezienie
    ojca rzeczy do magazynu. Polowa z nich poginęła zwłaszcza rzeczy
    stanowiące większą wartość. Ojciec nie otrzymał żadnego spisu
    zdeponowanych w magazynie rzeczy przez 1,5 roku i dopiero na nasze
    rządanie takie pismo się pojawiło.

    Ojciec ma emeryture która ledwo starcza na czynsz , leki i naprawde
    skromne utrzymanie. I musimy się utrzymać z tego we dwóch bo ja nie mogę
    pójść do pracy gdyż nie mam pieniedzy na opiekunke.
    Mieszka z nami moja przyszła żona która jest w ciąży i lada chwila
    bedzie musiala przerwać pracę z powodów zdrowotnych.
    Czy komornik ma prawo zabrać ojcu emeryture w takim przypadku jak
    opisałem gdzie oznaczało by to nie możność utrzymania , kupienia leków
    itp. ?

    Czytałem że ma prawo zabrać do 3/5 wynagrodzenia.
    Ale dla nas byłby to koniec po prostu. Jesteśmy w patowej sytuacji i nie
    wiem już co robić i jak się zapatrywać na sprawę komornika.
    Poradzcie coś proszę.
    Przepraszam że tak długo ale chciałem byście mieli obraz sytuacji.
    Pozdrawiam.
    Norbert

  • 3. Data: 2008-10-29 13:44:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > większą wartość. Ojciec nie otrzymał żadnego spisu zdeponowanych w
    > magazynie rzeczy przez 1,5 roku i dopiero na nasze rządanie takie pismo

    nie wiem co do reszty, ale czy to bylo wlamanie, czy nazwijmy to eksmisja
    komornicza, jesli to pierwsze, to na twoim miejscu juz bylbym na
    policji/prokuraturze i to zglosil, wraz z lista przedmiotow ktore zostaly
    skradzione

  • 4. Data: 2008-10-29 13:49:23
    Od: Norbert <n...@M...com>

    szerszen pisze:

> [...]
    > eksmisja komornicza, jesli to pierwsze, to na twoim miejscu juz bylbym
    > na policji/prokuraturze i to zglosil, wraz z lista przedmiotow ktore

    Nie bylo komornika. Wojt w asyscie pracownikow gminy wywalił zamek i
    rzeczy powywoził do magazynu gminy.
    Policji zgłaszane , umorzyli.

  • 5. Data: 2008-10-29 13:50:09
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Goomich pisze:
    > Norbert <n...@M...com> naskrobał/a w news:ge9p8i$nc0$1@mx1.internetia.pl:

    > 25%

    Nawet w sytuacji kiedy oznaczałoby to nie mozność życia ?
    Ojciec ma mnie na utrzymaniu bo opiekujac sie nim nie moge podjac pracy

  • 6. Data: 2008-10-29 13:51:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie bylo komornika. Wojt w asyscie pracownikow gminy wywalił zamek i
    > rzeczy powywoził do magazynu gminy.
    > Policji zgłaszane , umorzyli.

    jakies uzasadnieie?
    ewentualnie uderz wyzej, wraz z zazaleniem na jednostke ktora umorzyla
    sprawe

  • 7. Data: 2008-10-29 13:54:18
    Od: Norbert <n...@M...com>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości

    > jakies uzasadnieie?
    > ewentualnie uderz wyzej, wraz z zazaleniem na jednostke ktora umorzyla
    > sprawe

    Uzasadnili ze wojt gminy jako "wlasciciel" w zwiazku z nie oproznieniem
    lokalu przez najemce mial prawo , a prokuratura w podobny sposob umorzyła.

  • 8. Data: 2008-10-29 13:57:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Uzasadnili ze wojt gminy jako "wlasciciel" w zwiazku z nie oproznieniem
    > lokalu przez najemce mial prawo , a prokuratura w podobny sposob umorzyła.

    ciekawa koncepcja, ja tam prawnikiem nie jestem, ale jak dla mnie to jakies
    kuriozum, posiadaczem lokalu byl twoj ojciec i jak dla mnie bez nakazu
    eksmisji i komornika, wojt nie mial orawa nawet tam wejsc, nie mowiac juz o
    kradzierzy mienia twojego ojca, moze powinienes udac sie do
    komendy/prokuratury wojewodzkiej, a najlepiej do prawnika i z odpowiednimi
    paragrafami dalej

  • 9. Data: 2008-10-29 15:51:32
    Od: Norbert <n...@M...com>

    szerszen pisze:

> [...]
    > mowiac juz o kradzierzy mienia twojego ojca, moze powinienes udac sie do
    > komendy/prokuratury wojewodzkiej, a najlepiej do prawnika i z

    Sprawa była w prokuraturze okregowej w wawie , oddalili.

  • 10. Data: 2008-10-29 16:27:00
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > ciekawa koncepcja, ja tam prawnikiem nie jestem,

    I na tym powinieneś zakończyc i oszczędzić wstydu.

    a najlepiej do prawnika i z odpowiednimi
    > paragrafami dalej

    Ale może masz jakiegos prawnika w rodzinie, bo wyraźnie chcesz naciagnąć
    rozmówcę na dalsze koszty?