  • 1. Data: 2008-10-29 13:17:51
    Temat: Odbiór wolnego za 1.XI
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Kiedyś mi się obiło o uszy, że jak dzień ustawowo
    wolny wypada w sobotę, a ja pracuję tylko pn-pt to
    należy mi się za to dodatkowy dzień urlopu.

    Dobrze zrozumiałem/pamiętam ?
    Jaki przepis to reguluje ?

    Dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2008-10-29 13:29:10
    Temat: Re: Odbiór wolnego za 1.XI
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl>

    Radek D pisze:

    > Kiedyś mi się obiło o uszy, że jak dzień ustawowo
    > wolny wypada w sobotę, a ja pracuję tylko pn-pt to
    > należy mi się za to dodatkowy dzień urlopu.
    >
    > Dobrze zrozumiałem/pamiętam ?
    > Jaki przepis to reguluje ?

    Google Twoim przyjacielem.
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Za-swieto-w-sobote-n
    alezy-sie-wolne-1498240.html

    pzdr. jijomo

  • 3. Data: 2008-10-29 13:35:17
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Dobrze zrozumiałem/pamiętam ?

    Pracownicy pamiętają i słyszą to co dla nich wygodne :-)

    Pewnie nie słyszałeś, że jak dwa święta narodowe przypadają w jednym
    tygodniu to jeden trzeba odpracować :)

    Szczegóły: http://tnij.org/493

    D.

  • 4. Data: 2008-10-29 14:34:26
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Pewnie nie słyszałeś, że jak dwa święta narodowe przypadają w jednym
    > tygodniu to jeden trzeba odpracować :)

    Głoś pracodawcy ?? :-P

    Nie jestem żadnym kombinatorem - po prostu chcę by od czasu do czasu
    przestrzegano moich praw. I chcę od czasu do czasu wziąć kilka dni
    urlopu bez płaszczenia się i wyrzutów. W każdy dzień w którym mnie nie
    ma odbieram po kilka telefonów z głupimi i bardzo błahymi pytaniami.

    Jak w ubiegłym roku chciałem wziąć kilka dni wolnego w okolicach świąt
    Bożego Narodzenia - to szefowie byli na nie, a później ze zdziwieniem
    pytali dlaczego byłem w pracy ? Oczywiście pytali po nowym roku bo
    przecież musieli przypilnować sprzątaczki (od połowy grudnia) i nie było
    ich przez dwa tygodnie.

  • 5. Data: 2008-10-29 16:24:48
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Daniel" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pracownicy pamiętają i słyszą to co dla nich wygodne :-)
    >
    > Pewnie nie słyszałeś, że jak dwa święta narodowe przypadają w jednym
    > tygodniu to jeden trzeba odpracować :)

    IMHO ten zapis został usuniety z Kodeksu Pracy w zeszłym roku , ale moge się
    mylic.

  • 6. Data: 2008-10-29 21:05:06
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > IMHO ten zapis został usuniety z Kodeksu Pracy w zeszłym roku , ale moge
    > się mylic.

    Jeszcze funkcjonuje ale Święta Bożego Narodzenia możemy już przywitać w
    nowej rzeczywistości :-)
    Ale moja uwaga była ogólna... pracownik pamięta, że miesiąc temu został 15
    min dłużej ale nie pamięta, że dwa dni temu wyszedł wcześniej godzinę :-)

    D.

  • 7. Data: 2008-10-29 22:13:31
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Daniel pisze:

    > Pewnie nie słyszałeś, że jak dwa święta narodowe przypadają w jednym
    > tygodniu to jeden trzeba odpracować :)

    Podaj paragraf. Tak bylo kiedys i juz od dluzszego czasu to nie obowiazuje.

    Jacek Kustra

  • 8. Data: 2008-10-29 22:13:59
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Daniel pisze:

    > Jeszcze funkcjonuje ale Święta Bożego Narodzenia możemy już przywitać w
    > nowej rzeczywistości :-)

    Nie, wlasnie rok temu zostal wykreslony.

    Jacek Kustra

  • 9. Data: 2008-10-30 07:29:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 14:17:51 +0100, Radek D napisał(a):

    > Kiedyś mi się obiło o uszy, że jak dzień ustawowo
    > wolny wypada w sobotę, a ja pracuję tylko pn-pt to
    > należy mi się za to dodatkowy dzień urlopu.

    Nie to nie jest urlop. To jest po prostu dzień wolny.

    A ponieważ ten wątek juz istnieje więc podepnę tu pytanie dodatkowe.
    Czy przy miesięcznym okresie rozliczeniowym wolne za 01.11 należy udzielić
    w październiku czy listopadzie? Tylko według przepisów a nie na "pierwszy
    rzut oka". Problem polega na tym, że co prawda 01.11 to listopad, ale
    święto ma zmniejszyć wymiar tygodniowy, a jedyne dni nieświąteczne w tym
    tygodniu wypadają w październiku.

  • 10. Data: 2008-11-01 13:04:42
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Nie, wlasnie rok temu zostal wykreslony.

    A nie wchodzi w życie od 1 grudnia 2008?

    D.