  • 1. Data: 2003-05-19 11:23:38
    Temat: Sprzedaz samochodu przed uzyskaniem odszkodowania
    Od: "Raphael" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Niedawno mialem kolizje, w wyniku ktorej rozbilem samochod. Jako ze wina nie
    byla moja,
    czekam teraz na odszkodowanie. Byl likwidator szkod, sesja zdjeciowa
    pojazdu, zalatwilem
    wszystkie formalne sprawy. Wyceniono szkody - pieniadze dostane za ok.
    tydzien.
    Jednak mam teraz mozliwosc sprzedac moj rozbity samochod. W zwiazku z tym
    chcialbym
    prosic o porade: czy istnieje jakies niebezpieczenstwo z wyplata
    odszkodowania?
    Czy nowy nabywca moze miec jakies prawa do tego odszkodowania?
    Pierwszy raz dokonuje takiej transakcji, zatem prosze mi wybaczyc takie
    pytania.
    z gory wdzieczny za
    odpowiedz.....Raphael

  • 2. Data: 2003-05-19 17:43:34
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "Raphael" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odszkodowania?
    > Czy nowy nabywca moze miec jakies prawa do tego odszkodowania?

    hi
    jesli wina sprawcy jest bezsporna (przyznal sie piszac oswiadczenie ze jest
    sprawca, masz bezstronnych swiadkow zdarzenia lub byla policja i orzekla
    wine) to nie masz sie czego obawiac ale jesli sprawca nie przyznaje sie lub
    kluczy i nie bylo policji zawsze trzeba sie liczyc z tym ze druga strona
    oprotestuje swoja wine i nie podpisze dokumentow z pzu. Mmimo iz np. masz
    oswiadczenieo winie podpisane przez sprawce i tak PZU pisze do sprawcy o
    potwierdzenie winy i wystarczy wtedy ze "sprawca" odpowie ubezpieczycielowi
    ze byl w stanie szoku i to co podpisywal ma znikoma wartosc. wtedy czeka cie
    dluuuga batalia o pieniazki..
    Jesli natomiast masz polise AC to pieniazki za szkode i tak dostaniesz..
    tyle ze stracisz znizke za bezszkodowa jazde (o ile nie uda sie ustalic
    sprawcy zdarzenia) ew jesli sprawca bedzie ustalony PZU spowrotem przyznaje
    znizke.
    Nastepna sprawa to sama wyplata odszkodowania.. to co oferuje ubezpieczyciel
    to marny ochlap i z doswiadczenia wiem ze wyplaty sa zanizane nawet o 100% i
    wiecej.. :)
    Co do sprzedazy samochodu on jest twoja wlasnoscia i zawsze mozesz go
    sprzedac ale pieniazki za szkode naleza sie tylko wlascicielowi pojazdu
    (jesli wlascicielem jest np twoja zona to ona dostaje pieniazki)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-05-19 18:01:43
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Div napisał(a) na pl.soc.prawo w wiadomości <bab54l$qi7$1@atlantis.news.tpi.pl>:
    > Nastepna sprawa to sama wyplata odszkodowania.. to co oferuje ubezpieczyciel
    > to marny ochlap i z doswiadczenia wiem ze wyplaty sa zanizane nawet o 100% i
    > wiecej.. :)

    Czyli jeśli więcej niż 100% mi zaniżą to mam dopłacić?:-)

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 4. Data: 2003-05-19 20:21:17
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    > Div napisał(a) na pl.soc.prawo w wiadomości
    >
    > Czyli jeśli więcej niż 100% mi zaniżą to mam dopłacić?:-)

    nie :) to oznacza ze przyznaja ci np 2000 a powinni 4000, miedzy innymi nie
    naliczanie podatku vat na czesci i uslugi a takze naliczanie amortyzacji za
    czesci.. to normalna praktyka nakrecajaca zlodziejski rynek czesci
    zamiennych.. ze statystyk policyjnych wiadomo ze juz w nastepnym roku po
    wprowadzeniu przez ubezpieczycieli tego typu praktyk kradzieze samochodow
    wzrosly o dosc pokazny procent i to nie dlatego ze mlodzi chlopcy chca sie
    przejechac samochodem ale po prostu samochody sa rozkladane na czesci i po
    kawaleczku sprzedawane... a kto kupuje? no coz przy takich wyplatach
    odszkodowan smiem twierdzic ze kazdy kto chcialby za te pieniazki ktore
    oferuje ubezpieczyciel naprawic samochod..

    pozdrawiam