  • 1. Data: 2003-05-19 10:52:56
    Temat: Sprzedaż wysyłkowa
    Od: "Fin" <n...@s...pl>

    Chodzi mi o firmy, które wysyłają swoje produkty (najczęściej czasopisma,
    książki),
    dołaczają one fakturę do książek i w razie nie przyjęcia oferty w ciągu 7
    dni proszą
    o odesłanie książek na koszt własny! W przeciwnym razie uznają, że oferta
    została
    przyjęta. Oferta oczywiście została złożona bez jakiegokolwiek zapytania.
    Jest to czasami
    poważny problem dla firm jeżeli przychodzi tego 5,6 razy w tygodniu, naraża
    to firmę lub
    osoby prywatne na koszty i stratę czasu wynikającą z pilnowania terminów.
    Nikt wcześniej nie
    zdadzał się na takie wysyłki.

    I teraz moje pytania jaka jest podstawa prawna do takiej działalności?
    W K.C. jest m in.

    Art. 66. § 1. Kto oświadczył drugiej stronie wolę zawarcia umowy, określając
    w oświadczeniu
    jej istotne postanowienia (oferta), i oznaczył termin, w ciągu którego
    oczekiwać będzie odpowiedzi,
    ten jest ofertą związany aż do upływu oznaczonego terminu.

    Ale związany jest tylko oferujący, a nie osoba do której skierowana została
    oferta.

    Art. 71. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogółu
    lub do poszczególnych
    osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie
    do rozpoczęcia rokowań.

    Tutaj co prawda został wysłany również sam produkt czy w takim razie wysyłka
    taka nie
    podchodzi pod ten paragraf?

    Dzieki za odpowiedź

    --
    pozdrawiam

    ====================
    Fin deKonspirator
    mail: N/A -> Spam

  • 2. Data: 2003-05-19 14:02:18
    Temat: Re: Sprzedaż wysyłkowa
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Mozesz spokojnie nie odsylac,
    jak sie zglosza po pieniadze za fakture to im oddasz i naliczysz
    oplate za magazynowanie ich rzeczy.

    Tomek