  • 1. Data: 2003-08-21 08:42:18
    Temat: Czy jest szansa odzyskać pieniądze ?
    Od: "Squash" <w...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    kupiłem od faceta silnik do samochodu i nie wiedziałem ze na cos takiego
    trzeba zrobic umowe kupna sprzedazy, po wstawieniu go okazalo się ze nie
    dziala tak jak zadekalrował, udalem się więc ponownie do sprzedawcy z
    wątpliwościami na co on ze moze to byc to lub tamto ze moze bym sprobowal
    zastosowac jakies tam przeczyszczenie a w razie gdyby nie dzialalo to moge
    mu go oddac a on zwroci pieniadze. Poprosilem go takze o sporzadzenie umowy
    kupna sprzedazy aby moc zalatwic sprawe jak nalezy, na to on - ze mial dwa
    takie same samochody, jeden z nich sprzedal i wstawil silnik z drugiego
    przebijając numery silnika natomiast ten jest z tego pierwszego i nie bardzo
    moze cos takiego zrobic. Poniewaz juz zaplacilem za zamianę silnika
    mechanikowi nie chcialem kupowac innego kota w worku i ponosic dodatkowych
    kosztow postanowilem naprawic ten ktory kupilem. Okazalo się jednak ze jest
    to kompletny zlom i latwiej bylo zrobic ten ktory mialem pierwotnie. Tak
    zrobilem i zwrocilem się do faceta o oddanie pieniędzy za silnik ktory od
    niego kupilem na co on oczywiscie nie przystal stwierdzajac ze niepotrzebnie
    go rozbieralem i on takiego nie wezmie.

    Pytanie:
    czy są jakies prawne rozwiazania aby go zmusic do oddania pieniedzy a jesli
    nie to w jaki sposob spowodowac aby ta transakcja nie wyszla mu na dobre
    (Policja ? - zgloszenie o przebitych numerach ?)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi i cierpliwosc przy czytaniu tego
    postu,
    Squash

  • 2. Data: 2003-08-22 07:06:52
    Temat: Re: Czy jest szansa odzyskać pieniądze ?
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Squash" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie to w jaki sposob spowodowac aby ta transakcja nie wyszla mu na dobre
    > (Policja ? - zgloszenie o przebitych numerach ?)

    Przebijanie numerów silnika i nadwozia jest przestępstwem. Jeśli zgłosisz
    ten fakt na policję, prawdopodobnie sam zostaniesz o nie oskarżony, bo jak
    udowodnisz, że to tamten przebijał? I jak udowodnisz, że w ogóle ci to
    sprzedał?

    BTW: Numery silnika wpisywane są do dowodu rejestracyjnego. Jak chciałeś
    zalegalizować taki przeszczep bez żadnych dokumentów?

    Pzdr

    A.

  • 3. Data: 2003-08-22 10:00:17
    Od: "Squash" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > BTW: Numery silnika wpisywane są do dowodu rejestracyjnego. Jak chciałeś
    > zalegalizować taki przeszczep bez żadnych dokumentów?

    Ja jestem w posiadaniu silnika bez przebitych numerów zostały one przebite w
    innym, i ten inny ma takie same numery jak ten który posiadam i został
    sprzedany innemu człowiekowi wraz z innym samochodem - to jest powód dla
    którego on nie chciał podpisac umowy kupna- sprzedazy.

    Dzięki za odzew i pozdrawiam,
    Squash