  • 1. Data: 2002-11-21 10:56:53
    Temat: Czy jak nie zaplace OC .... ?
    Od: "Marcinka" <m...@U...poczta.onet.pl>

    No wlasnie .. zmarl moj dziadek z ktorym mialem samochod we wspolwlasnosci
    zarejestrowany na dziadka. Za kilka dni otrzymam dokumenty zeby moc
    przerejestrowac auto na siebie. Tyle ze jutro mija termin platnosci raty OC.
    Czy jesli nie zaplace to potem ktos bedzie sie mnie czepial za to?

  • 2. Data: 2002-11-21 13:32:57
    Temat: Re: Czy jak nie zaplace OC .... ?
    Od: Przemysław Bernat <P...@p...com>

    Marcinka wrote:
> [...]
    > przerejestrowac auto na siebie. Tyle ze jutro mija termin platnosci raty OC.
    > Czy jesli nie zaplace to potem ktos bedzie sie mnie czepial za to?

    Będzie się czepiał ZU o odsetki. Jakieś grosze. Polisę masz, jest ona
    ważna. Polisa OC jest zawsze na rok i jeżeli nie wypowiesz to
    automatycznie się przedłuża na kolejny. Na skutek tego, że masz ważną
    polisę to UFG nie ma się Ciebie o co czepiać.
    Problem bywa tylko jak kończy się ważność dokumentu polisy ( tzn. mija
    rok od wystawienia, nie dotyczy zapłacenia drugiej raty skladki ). Nie
    można wtedy okazać policjantowi polisy OC za to można narobić sobie
    kłopotów.
    Jeżeli nie masz zamiaru na razie jeździć tym autem to nie ma problemu.
    Zapłać kiedy będzie Ci wygodnie. ZU naliczy odsetki, ale nie są to
    szalone kwoty.
    BTW Filar dla nowych klientów nie pozwala płacic OC w ratach. Mnóstwo
    ludzi robiło tak, że płacili pierwszą ratę, brali polisę na rok i szukaj
    wiatru w polu. Oczywiście jest droga egzekucji, ale długa i wyboista.

    --

    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2002-11-22 08:13:58
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <P...@p...com> napisał w wiadomości
    Marcinka wrote:
> [...]
    > automatycznie się przedłuża na kolejny. Na skutek tego, że masz ważną
    > polisę to UFG nie ma się Ciebie o co czepiać.

    Poprzednia umowa automatycznie wygasa w ciągu 30 dni od przejścia posiadania
    pojazdu. Nie jest więc prawdą, że w tym przypadku obowiązuje na rok i
    później automatycznie się przedłuża.

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 4. Data: 2002-11-23 11:29:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A który moment uznać za moment przejścia posiadania. Otwarcie spadku (śmierć
    spadkodawcy), czy uznanie tego przez sąd - bo to dwie dość odległe daty.

  • 5. Data: 2002-11-23 15:55:49
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A który moment uznać za moment przejścia posiadania. Otwarcie spadku
    (śmierć
    > spadkodawcy), czy uznanie tego przez sąd - bo to dwie dość odległe daty.

    Posiadanie w tym wypadku nie musi być związane z własnością.
    A więc "fizyczne" przejście posiadania po śmierci.

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach: