  • 21. Data: 2002-02-28 16:11:30
    Temat: Re: Czy dziecko poczete po smierci ojca...
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, Miroo (usun USUNTO z adresu!) wrote:

    > A odpowiedzialność za to, aby nie była czymś zakażona
    > powinnien przyjąć bank krwi.

    Na zasadzie ryzyka? Nikt nie chciałby takiego banku prowadzić.

    > Na pewno muszą być dane typu wygląd, przebyte choroby,
    > choroby wytępujące w rodzinie itp...
    > Ale nazwisko i adres do niczego nie jest potrzebny.

    Więc dziecko ma się wychowywać bez ojca, i bez możliwości alimentacji z
    jego strony? Przecież to zaprzeczenie podstawowej zasady prawa rodzinnego,
    że rodzice i dzieci powinni w miarę możliwości i potrzeby tworzyć wspólne
    gospodarstwo domowe i wspomagać się nawzajem.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 22. Data: 2002-03-01 08:42:26
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > że rodzice i dzieci powinni w miarę możliwości i potrzeby tworzyć wspólne
    > gospodarstwo domowe i wspomagać się nawzajem.

    Jakie gospodartwo domowe? Gdzie jest napisane, że dawca nasienia
    ma tworzyć gospodarstwo domowe, ze wszystkimi kobietami,
    które z niego korzystają?

    A jeśli na takie zapłodnienie zdecydowało się
    szczęśliwe małżeństwo to kto jest ojcem?
    Czy mąż tej kobiety jest tylko ojcem przybranym?
    Który z nich w razie rozwodu będzie płacił alimenty?

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 23. Data: 2002-03-01 15:13:30
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, Miroo (usun USUNTO z adresu!) wrote:

    > Jakie gospodartwo domowe? Gdzie jest napisane, że dawca nasienia
    > ma tworzyć gospodarstwo domowe, ze wszystkimi kobietami,
    > które z niego korzystają?

    W art. 27 KRO. Rodzice dzieci wychowując je mogą w części realizować swoje
    obowiązki poprzez prowadzenie wspólnego gospodarstwa (nie muszą - w takim
    przypadku alimentacja przybiera całkowicie lub częściowo postać świadczeń
    rzeczowych lub pieniężnych).

    Nie wiem ile kobiet można zapłodnić z próbki spermy przechowywanej w
    banku, ale w razie wielokrotnego wykorzystania oczywiście nikt nie będzie
    od dawcy wymagał żeby miał kilka rodzin...

    > A jeśli na takie zapłodnienie zdecydowało się
    > szczęśliwe małżeństwo to kto jest ojcem?

    Biologicznym - dawca nasienia. Mąż matki może w braku jego sprzeciwu uznać
    dziecko, i wtedy zachodzą takie konsekwencje jakby sam je spłodził.

    > Czy mąż tej kobiety jest tylko ojcem przybranym?

    Niekoniecznie, patrz wyżej.

    > Który z nich w razie rozwodu będzie płacił alimenty?

    Dziecku ten kto uznał dziecko, samej matce oczywiście tylko jej były mąż.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)