  • 1. Data: 2006-03-14 11:17:42
    Temat: Czy były BANKRUT może prowadzić działalność gospodarczą ?
    Od: "Dorota Sudzińska" <d...@i...pl>

    Kiedyś prowadziłam działalność gospodarczą ( spółka cywilna ) w wyniku tej
    działalności moje wspólniczki narobiły długów, bez mojej świadomości. Po
    namowie mecenasa podpisały mi przejecie powstałych długow i udało mi się
    uwolnić z tej spółki. Jednak po kilku latach okazało się, że podpisany
    dokument jest formalnie bezskuteczny ( DOBRA WOLA wierzyciela - może uznać
    ten dokumenet ale nie musi )
    W wyniku tego dochodzi do absurdu i niebezpieczeństwa, że to ja będe musiała
    spłacać te długi. Oczywiście na podstawie tego dokumentu mam prawo dochodzić
    z powództwa cywilnego od moich wspólniczek zwrotu spłaconego długu i nawet
    mam prawo żadać zadość uczynienia.
    Wiadomo, że ja nigdy tego nie wyegzekwuje ponieważ ZUS i US nie potrafi
    złotówki sciągnąć od 5 lat - to ja sciągne?!.
    Napewno NIE !!!
    Tu powstaje problem czy w takiej sytuacji istnieje szansa prowadzenia
    własnej działalności gospodarczej aby uniknąć egzekucji za te stare długi ??
    Jeżeli tak to w jakiej formie ?
    Czy spółka komandytowa może być takim rozwiązaniem ?
    Czy będąc udziałowcem spółki Z O.O. narażam firmę na możliwość zajęcia
    majątku spółki na poczt moich starych długów ?
    W jaki sposób i czy wogóle istnieje taka możliwość abym mogła prowadzić
    działalność gospodarczą ?
    Czy istnieje możliwość jeżeli mam już co kolwiek spłacać to, żeby były to
    relatywnie małe kwoty ?

    Proszę o pomoc !!

    --
    -------------
    pozdrawiam

    Dorota Sudzińska

    d...@i...pl

  • 2. Data: 2006-03-14 11:32:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dorota Sudzińska wrote:

    > Czy będąc udziałowcem spółki Z O.O. narażam firmę na możliwość
    > zajęcia majątku spółki na poczt moich starych długów ?

    W razie czego zajęte zostaną twoje udziały w spólce.

    > W jaki sposób i czy wogóle istnieje taka możliwość abym mogła
    > prowadzić działalność gospodarczą ?

    Formalnych przeszkód nie ma.

    > Czy istnieje możliwość jeżeli mam już co kolwiek spłacać to, żeby były
    > to relatywnie małe kwoty ?

    Ugoda z wierzycielami.