  • 31. Data: 2019-05-27 01:09:45
    Temat: Re: Czy Roman P. powinien być w "idealnym" rejestrze pedofilów?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2019 o 01:41, J.F. pisze:
    > a jak policjanci zabija aresztanta, to wyplaca Policja czy skazani ?
    > Jeszcze gorzej - Skarb Panstwa wyplaca, ale pozwana jest Policja ?

    Policja jest urzędem. Za działania urzędu odpowiada Skarb Państwa.
    Gdyby policjant dokonał zabójstwa innej osoby, to Policja już za to nie
    odpowiada cywilnie.

  • 32. Data: 2019-05-27 01:13:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tu rozmawialismy trochę o aspektach moralnych, ale też przecież ten
    > ksiądz nie działa w próżni, ale jest elementem pewnej organizacji. Można
    > by argumentować, że skoro takie problemy relatywnie często występują, to
    > na zarządzie organizacji spoczywa obowiązek nie tylko działań adhoc
    > mających na celu ograniczenie zakresu wystąpienia konkretnej szkody, ale
    > też wdrożenie środków mających zapobiegać bądź ograniczyć występowanie
    > takich przypadków w przyszłości.

    Oczywiście masz rację. Tylko, czy składanie zawiadomień o przestępstwie
    jest tu właściwym rozwiązaniem? Nie mówię "nie", ale nie jest to oczywiste.

    > A biorąc pod uwagę czysto pracownicze analogie, poza odpowiedzialnością
    > karną delikwent powinien zdaje się odpowiadać do wysokości n-krotności
    > dochodów (nieistotne), ale poza tym odpowiedzialność nadal ponosi
    > pracodawca, nie?

    Pracodawcą księdza przeważnie jest jakaś szkoła :-) Nie wiem, czy do
    końca zdajesz sobie z tego sprawę. Księża, jeśli nie pracują gdzieś, to
    sami się ubezpieczają społecznie, jak osoba prowadząca działalność
    gospodarczą na własny rachunek.

    > Tak czy siak, koncept i logika odpowiedzialności organizacji za
    > działania swoich członków w układzie gdzie ci członkowie wypełniają
    > swoje w ramach tej organizacji obowiązki, nie jest ani czymś egzotycznym
    > ani nawet rzadkim.

    Nie jest, ale nie jest oczywisty i nie w każdej sprawie wprost do
    zastosowania.

  • 33. Data: 2019-05-27 01:26:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Chyba wystarczająco często (sam gdzieindziej tez twierdzisz, że jakby
    > jest nadreprezentacja :) a tu mamy raz, instytucje o podwyższonym
    > zaufaniu społecznym, dwa pracę z dziecmi. Trzeba by te dzieci jakoś
    > chronić.

    Zaczął bym od ich odcięcia od szkół. Tzn. ksiądz oczywiście w szkole
    uczyć może, ale na normalnych zasadach, jak każda inna osoba. Nie widzę
    głębszego sensu w uczeniu Religii prze kilkanaście lat. Chrystus -wg
    Pisma - był prostym człowiekiem. Udzielał głębokich nauk, ale żeby aż
    kilkanaście lat trzeba było to zgłębiać? Uważam, że koncepcja lekcji
    Religi poza szkoła była słuszniejsza. Jasna była również linia
    odpowiedzialności. Szkoła za tamte zajęcia nie odpowiadała. Tak, jak nie
    odpowiada, jeśli rodzice wysyłają dzieci na lekcje muzyki czy obcego języka.

    > Dlaczego nb. nie słyszy się o nauczycielach wychowania poczatkowego
    > molestujących dzieci? Trudno trochę uwierzyc, że wyłącznie bo temat mało
    > medialny. Bo to w większości kobiety?

    Bo dziennikarze teraz sobie wzięli na cel księży. Wcześniej przykładowo
    policjanci mordowali wszystkich zatrzymanych, a jak się komuś udało
    przeżyć, to tylko za opieką boską. Albo BORowiki regularnie rozwalali
    samochody. W tym nie doszukuj się żadnej logiki.

    > No jak służba to chyba na okragło? :) Zresztą, większość tych molestowań
    > to zdaje się w placówkach pracodawcy.

    Kościół Katolicki nie jest sensu stricte pracodawcą księży - przeważnie.
    Stosunek prawny łączący Kościół i księdza jest dość szczególny. Na dobrą
    sprawę ksiądz może z dnia na dzień po prostu wystąpić ze stanu
    duchownego i prawo świeckie nie za bardzo może mu to zabronić. to się
    opiera na zasadzie "Volenti non fit iniuria" - dokąd chce.

  • 34. Data: 2019-05-27 01:34:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2019 o 01:46, J.F. pisze:

    > P.S. A te nasze akcje "łowcow pedofilow" ? Podejrzany na czacie umawia
    > sie na spotkanie z rzekoma 13-latka, przychodzi policja ... i o co
    > oskarza ?

    Wiesz, że zawsze się nad tym zastanawiam, jak przez przypadek na to w
    telewizji trafiam? Moim zdaniem nieudolne usiłowanie (art.13§2 kk),
    tyle, że sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet
    odstąpić od jej wymierzenia.

    Po za tym ja zawsze mam wątpliwość, że w takim wypadku nie wiemy, jak
    ostatecznie oskarżony by się zachował wobec nieletniej. Samo spotkanie
    przecież przestępstwem nie jest, a jedynie inna czynność seksualna. Może
    by jej oranżadę postawił, pogadał o życiu i tyle. Chyba, że prowokują do
    popełnienia czynu zabronionego już na etapie przed spotkaniem. Powiedzmy
    oskarżony wysyła takiej "nieletniej" treści pornograficzne. Ale tu
    trzeba bardzo ostrożnie działać z uwagi na art. 18§2 kk. Zagadnienie
    wbrew pozorom nie jest proste ani oczywiste.

  • 35. Data: 2019-05-27 01:37:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2019 o 08:11, A. Filip pisze:

    > Czyli nie o to walczymy, nie tam zmierzamy? No to po co w Polsce aż
    > takie amerykańskie polowanie na "pedofilskie czarownice (tylko z KRK)"?

    Bo dziennikarze sobie akurat taki cel obrali. Żaden z nich nawet się nie
    zastanowi, że kilku ludziom mogą "złamać życie" swoimi pomówieniami.
    Byle było więcej wejść do danego artykułu i kasa z reklam płynęła.

  • 36. Data: 2019-05-27 03:25:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > telewizji trafiam? Moim zdaniem nieudolne usiłowanie (art.13§2 kk),
    > tyle, że sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet

    A są oskarżani? Może chodzi wyłącznie o aspekt prewencyjny, a oskarżenie
    idzie dopiero wtedy, gdy coś się bardziej wyklaruje, np. delikwent da
    powody aby odwiedzić go w domu i zrobić mu przegrzeb na komputerze?

    Zresztą, czy umawianie się dorosłej osoby z dzieckiem na czacie z
    dialogami o kontekście seksualnym nie byłoby już wystarczającym powodem
    dla takiego przegrzebu?

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2019-05-28 17:11:38
    Od: Kviat

> [...]
    > końca zdajesz sobie z tego sprawę. Księża, jeśli nie pracują gdzieś, to
    > sami się ubezpieczają społecznie, jak osoba prowadząca działalność

    Co za bzdury...
    Dlaczego powielasz takie głupoty zamiast sprawdzić?
    Księża rozliczają się jak osoba prowadząca działalność tylko wtedy, gdy
    prowadzą działalność gospodarczą.

    "Składka zdrowotna to obecnie ok. 189 złotych miesięcznie - dzięki temu
    księża mają zapewnioną państwową opiekę medyczną. Z drugiej jednak
    strony składkę zdrowotną odlicza się prawie w całości od zryczałtowanego
    podatku."

    "Każdy duchowny musi być też objęty ubezpieczeniami społecznymi. Składka
    jest współfinansowana przez Fundusz Kościelny. Dopłaca on 80 proc.,
    dzięki czemu księża w 2018 roku musieli płacić jedynie 312,14 złotych
    ubezpieczenia. Jeśli chcieli mieć również dobrowolne ubezpieczenie
    chorobowe, składka rosła do 363,59 zł. W tej sumie jest już jednak
    składka zdrowotna (189 zł), wymieniana wcześniej."

    https://www.money.pl/gospodarka/czy-ksieza-placa-pod
    atki-owszem-ale-ich-wysokosc-moze-zaskakiwac-6335268
    176041601a.html

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fundusz_Ko%C5%9Bcielny
    "Aktualnie (zgodnie z ustawami budżetowymi) Fundusz Kościelny jest
    finansowany z budżetu państwa"

    Pozdrawiam
    Piotr