  • 1. Data: 2006-04-22 10:39:17
    Temat: Czy Peruwiańczyk może w Polsce kupić mieszkanie?
    Od: "MZ" <m...@g...pl>

    Witam Szanownych Państwa!

    Mój znajomy, obywatelstwa peruwiańskiego, na stałe zamieszkały w Londynie (od
    10 lat posiada pozwolenie na pozostanie w Anglii), chciałby zakupić w Polsce
    mieszkanie.

    Tak mu się tu podoba, lotnisko niedaleko, ze chciałby kupić mieszkanie, by
    korzystać z niego podczas wakacji letnich. Czy może i w jaki sposób? Dostał
    wizę tylko na 3 miesiące.

    Wiem, że chyba były jakieś problemy z wykupem polskiej ziemii przez rolników
    Niemieckich, ale co do mieszkań - nie znam aktualnych przepisów.

    Bardzo proszę o pomoc. Czy ktoś z Szanowynych Państwa się orientuje w tej
    materii i mógłby doradzić? Ponieważ znajomego lubię, chciałbym mu
    podpowiedzieć - jak się uda jeszcze przed jego wyjazdem.

    Z góry serdecznie dziękuję i ślę pozdrowienia z Bydgoszczy
    MZ

  • 2. Data: 2006-04-22 10:50:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MZ napisał(a):
    > Bardzo proszę o pomoc. Czy ktoś z Szanowynych Państwa się orientuje w tej
    > materii i mógłby doradzić? P

    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    -> ustawa z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez
    cudzoziemców

    KG

  • 3. Data: 2006-04-22 10:53:50
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    > -> ustawa z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez
    > cudzoziemców
    >
    > KG

    O! Dziękuję bardzo!

    No ale w praktyce nie jest to chyba zbyt skomplikowane i kosztowne, prawda? I
    te sprzeciwy Ministra nie zdarzają się chyba tak często? Tak to wygląda, żew
    przypadku zwykłego mieszkania to raczej mnóstwo formalności, ale wynik
    postępowania byłby raczej pozytywny, jak się znam na prawie... (a raczej się
    nie znam :-))) )

    Pozdrawiam
    MZ