  • 1. Data: 2006-04-22 09:53:35
    Temat: zajęcie komornicze
    Od: "krasnalOfon" <k...@g...pl>

    Witam,

    Jestem pełnomocnikiem na koncie swojej Matki. Od kilku miesięcy mocuje się w
    sądzie o zaplate za usługi które wykonała moja forma a za które nie
    zaplacono.
    Inny natomiast kontrahent wygral ze mną sprawe i skierowal sprawe do
    komornika.

    Pytanie: Czy komornik mjał prawo zająć konto na którym ja jestem jedynie
    pełnomocnikiem ogólnym a nie znajdują się na nim moje srodki ?

    pozdr
    Pawel

  • 2. Data: 2006-04-22 23:05:32
    Temat: Re: zajęcie komornicze
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    krasnalOfon napisał(a):
> [...]
    >
    > Pytanie: Czy komornik mjał prawo zająć konto na którym ja jestem jedynie
    > pełnomocnikiem ogólnym a nie znajdują się na nim moje srodki ?

    Hmm, jeśli Twoja Mama nie wystąpi ani ze skargą na czynności komornicze,
    ani z powództwem przeciwegzekucyjnym...

    Bo zasada jest taka, że komornik ma prawo zajmować składniki Twojego
    majątku, a nie majątku Twoich rodziców, nawet jeżeli masz do nich
    faktyczny dostęp.

    Tylko w praktyce osoba poszkodowana musi jeszcze zareagować w terminie.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl