  • 11. Data: 2007-11-07 18:17:06
    Temat: Re: Czemu używanie komórki podczas jazdy jest zabronione, a CB radia nie????
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Korzystanie podczas jazdy z telefonu wymagające trzymania słuchawki lub
    > mikrofonu w ręku przez kierującego pojazdem art. 45 ust. 2 pkt 1 200 zł mandatu

    Ponieważ swego czasu jeden z posłów miał firmę handlującą zestawami
    głośnomówiącymi.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 12. Data: 2007-11-07 23:28:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fgsq0e$5u6$1@news.onet.pl Marek Dyjor
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > a co widzię kogoś jadącego jak kretyn to to jest kretyn z komórką przy
    > uchu.
    Przepis PoRD zakazuje _korzystania_ z telefonu, a nie jego trzymania, i nie
    przy uchu, a w ręku.
    Natomiast o ile wiem żaden przepis nie zabrania trzymania ręki przy uchu
    podczas prowadzenia pojazdu.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-11-08 17:48:14
    Od: Marcin <m...@n...nospam>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Marcin" <m...@n...nospam> napisał w wiadomości

    > na dosc zdecydowanie innych zasadach, przynajmniej w kwestti
    > bezpieczenstwa jazdy, jesli chodzi o zasade dzialania tez sa spore
    > roznice, dlatego nikt nigdy nie nazwie cb telefonem, co najwyzej
    > radiotelefonem, a i to w skrajnych przypadkach

    Mylisz się. Różnice techniczne są relatywnie niewielkie. CB radio to
    radiotelefon, komórka to tez radiotelefon.

    Jedyne różnice jest specyfika obsługi oraz sposób łączenia się z drugim
    radiotelefonem, częstotliwość fal itp. Moim zdaniem nie ma to większego
    znaczenia z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy.

    Pozdrawiam. Marcin.

  • 14. Data: 2007-11-08 18:26:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 8 listopada 2007 18:48
    (autor Marcin
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fgvi50$i7n$1@news2.task.gda.pl>):

    > Jedyne różnice jest specyfika obsługi oraz sposób łączenia się z drugim
    > radiotelefonem, częstotliwość fal itp. Moim zdaniem nie ma to większego
    > znaczenia z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy.

    Przecież komórki w zestawie głośnomówiącym (a więc tak jak CB) możesz
    używać. Choć i tak to jest naciągane, bo na cb nie wybierasz numeru, a na
    komórce nawet w zestawie, musisz wybrać, co też stwarza ogromne zagrożenie.
    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 15. Data: 2007-11-08 21:30:38
    Od: Marcin <m...@n...nospam>

    Tristan pisze:

> [...]
    > komórce nawet w zestawie, musisz wybrać, co też stwarza ogromne zagrożenie.

    1. W zestawie głośnomówiącym obie ręce masz wolne - to jest główna
    różnica. Jeśli w danym CB jest to możliwe to moim zdaniem tak samo
    powinno być traktowane.

    2. To szczegół techniczny ale ręczne wybieranie numeru nieco narusza
    zasadę działania zestawu głośnomówiącego, ale to zależy od telefonu
    (czasami można wybrać numer dość prosto).

    PS. Moim zdaniem generalnie chodzi o to by nie odrywać rąk od kierownicy
    na dłużej niż kilka sekund... (pomijam ekstremalne przypadki gdy ktoś
    trzyma telefon "szyją").

    Pozdrawiam
    Marcin.

  • 16. Data: 2007-11-09 04:14:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 8 listopada 2007 22:30
    (autor Marcin
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fgvv5v$n6a$1@news2.task.gda.pl>):

    > 1. W zestawie głośnomówiącym obie ręce masz wolne - to jest główna
    > różnica. Jeśli w danym CB jest to możliwe to moim zdaniem tak samo
    > powinno być traktowane.

    chyba że akurat wybierasz numer. Ale wolność ręki ma średnie znaczenie. W
    czasie jazdy drapiesz się po jajkach, zmieniasz biegi, przełączasz stację w
    radiu. Prowadzenie jedną ręką to żadna nowość. Więc sięgnięcie do CB żeby
    przełączyć kanał czy podregulować odbiór.

    > PS. Moim zdaniem generalnie chodzi o to by nie odrywać rąk od kierownicy
    > na dłużej niż kilka sekund... (pomijam ekstremalne przypadki gdy ktoś
    > trzyma telefon "szyją").

    Nie sądzę. Ręcyma to ja se mogę mechać w czasie jazdy, a i tak bezpiecznie
    jadę. A jak próbuję rozmawiać przez komórkę to zupełnie tracę kontakt ze
    światem.. Rozmowa przez CB jest bardziej jak rozmowa z pasażerem... Krótkie
    komunikaty, na skrzyżowaniach można na chwilę olać reakcję. Coś jak Jabber
    w Sieci. Piszę, przerywam, piszę... A telefon absorbuje uwagę całkowicie.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 17. Data: 2007-11-09 06:51:39
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ swego czasu jeden z posłów miał firmę handlującą zestawami
    > głośnomówiącymi.

    Brawo!
    Wreszcie ktos to zobaczyl.
    Dokladnie, przepisy zmieniaja sie pod lobbystow. Popatrzcie na gasnice, w
    Polsce obowiazkowa!!! Ktos niezle zarabia na tym ze to obowiazek prawda?
    Zestawy glosnomowiace do samochodow tez sa drogie i malo kto korzystal, bo
    taniej wziasc telefon do ucha i koniec. Wkoncu nie spodobalo sie to, ze tak
    malo sie tego sprzedaje (oczywiscie jest to duzo bezpieczniejsze, tu nie ma
    dyskusji) wiec zrobiono OBOWIAZEK. Foteliki dla dzieci, ja pamietam, ze
    dawniej jakos fotelikow sie nie stosowalo i sie zylo... oczywiscie i tu nie
    ma dyskusji o bezpieczenstwie, ktore jest bezwzglednie wieksze stosujac
    fotelik, ale tez byly i sa dosc drogie wiec nie schodzilo to zbyt dobrze to
    wprowadzono obowiazek...
    Jesli ktos bedzie miec odpowiednia sole to i CB stanie sie obowiazkiem, a
    moze i zestawy sluchawkowe do CB czy SatNav.
    Najgoresze jest to, ze mowi sie nam, ze to dla bezpieczenstwa (bo jest!) a
    tym czasem konstrukcjia samego pojazdu to zlom z przed 30-40 lat.... Bo nie
    oplaca sie robic bezpicznych pojazdow! To takie obludne prawo pisane "dla
    kogos".

  • 18. Data: 2007-11-09 07:15:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Mylisz się. Różnice techniczne są relatywnie niewielkie. CB radio to
    > radiotelefon, komórka to tez radiotelefon.

    patrzac na to z twojej strony, to skoro roznice pomiedzy cb a telefonem sa wg
    ciebie niewielkie, to rowniez niewielkie sa roznice pomiedzy telefonem, a
    zwyklym radiem samochodowym, wiec moze tez zakazemy uzywania radia, idac dalej,
    moze zakazemy rozmow z pasazerami

    roznice sa zasadnicze jesli chodzi o bezpieczenstwo jazdy, a i jesli chodzi o
    dzialenie, chocby z tego powodu, ze cb nie moze jednoczesnie nadawac i odbierac,
    tak wiec aby radia uzyc, w sensie powiedziec cos, reke od kierownicy musisz
    oderwac na chwile, wcale nie tak duza dluzsza jak czas zmiany biegu przez
    przecietnego kierowce, a potem mozesz sluchac komunikatow prowadzac oburacz

    > Jedyne różnice jest specyfika obsługi oraz sposób łączenia się z drugim
    > radiotelefonem, częstotliwość fal itp. Moim zdaniem nie ma to większego
    > znaczenia z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy.

    jak widzisz ma to wlasnie zasadnicze roznice w przypadku bezpieczenstwa jazdy

  • 19. Data: 2007-11-09 07:17:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > PS. Moim zdaniem generalnie chodzi o to by nie odrywać rąk od kierownicy na
    > dłużej niż kilka sekund...

    no i sam sobie odpowiedziales, uzywajac radia cb jedna reke odrywasz od
    kierownicy wlasnie na czas nie dluzszy niz kilka sekund, albo nie masz pojecia o
    uzytkowaniu cb, albo sam sobie przeczysz :)

  • 20. Data: 2007-11-09 07:17:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Brawo!