  • 1. Data: 2007-11-07 10:07:45
    Temat: Czemu używanie komórki podczas jazdy jest zabronione, a CB radia nie????
    Od: s...@m...com

    Korzystanie podczas jazdy z telefonu wymagające trzymania słuchawki lub
    mikrofonu w ręku przez kierującego pojazdem art. 45 ust. 2 pkt 1 200 zł mandatu

  • 2. Data: 2007-11-07 10:25:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@m...com> napisał w wiadomości

    > Korzystanie podczas jazdy z telefonu wymagające trzymania słuchawki lub
    > mikrofonu w ręku przez kierującego pojazdem art. 45 ust. 2 pkt 1 200 zł
    > mandatu

    kluczowe slowo to _telefonu_ :)

  • 3. Data: 2007-11-07 11:44:28
    Od: loookas <l...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:

    > kluczowe slowo to _telefonu_ :)

    Czyli mam spokój, bo przykładam do ucha palmtopa a nie telefon ;)

    --
    loookas

  • 4. Data: 2007-11-07 11:52:06
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik loookas napisał:

    > Czyli mam spokój, bo przykładam do ucha palmtopa a nie telefon ;)

    To zalezy, czy mr policeman ci zatwierdzi, ze to palmtop nie telefon ;P

  • 5. Data: 2007-11-07 12:55:18
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 7 Nov 2007 11:07:45 +0100, s...@m...com napisał(a):

    > Korzystanie podczas jazdy z telefonu wymagające trzymania słuchawki lub
    > mikrofonu w ręku przez kierującego pojazdem art. 45 ust. 2 pkt 1 200 zł mandatu

    Nie zadawaj pytań w temacie.

    To kwestia prawdopodobieństwa. Trzymając telefon przy uchu nie dość
    że się zajmujesz rozmową, to jeszcze masz rękę daleko od kierownicy
    i np. hamulca ręcznego. Przy mikrofonie CB ręka jest bliżej kierownicy,
    więc w razie czego możesz go rzucić i szybciej złapać za kierownicę.
    No i kierowców z komórkami jest znacznie więcej niż tych z CB więc
    i skala większa. Jak by ich było dużo to może też by się doczekali
    swojego "cennika".
    Za jakiś czas jak się upowszechni nawigacja to pojawi się też zakaz
    grzebania w niej podczas jazdy. Już teraz jest to niebezpieczne, ale
    nikt nie będzie tworzył prawa dla ułamka kierowców.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-11-07 13:31:39
    Od: Marcin <m...@n...nospam>

    s...@m...com pisze:
    > Korzystanie podczas jazdy z telefonu wymagające trzymania słuchawki lub
    > mikrofonu w ręku przez kierującego pojazdem art. 45 ust. 2 pkt 1 200 zł mandatu

    CB radio to tez telefon... mimo że działa na nieco innych zasadach.

  • 7. Data: 2007-11-07 13:45:53
    Od: Jakub Mendys <k...@j...com>

    On Nov 7, 1:55 pm, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > grzebania w niej podczas jazdy. Już teraz jest to niebezpieczne, ale
    > nikt nie będzie tworzył prawa dla ułamka kierowców.

    W takiej Wielkiej Brytanii już jest zakaz korzystania z nawigacji
    ręcznej podczas jazdy samochodem. O ile dobrze pamiętam to obowiązują
    te same kary co za gadanie przez telefon. Również Hiszpania
    wprowadziła (planuje wprowadzić?) jeszcze mocniejsze restrykcje w tym
    zakresie. Więcej info tutaj:
    http://groups.google.com/group/pl.rec.gps/browse_frm
    /thread/6b49d30eb1b1cc90/76d1484972773a86?lnk=gst&q=
    hiszpanii#76d1484972773a86

    Pozdrawiam,

    Kuba

  • 8. Data: 2007-11-07 14:19:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@n...nospam> napisał w wiadomości

    > CB radio to tez telefon... mimo że działa na nieco innych zasadach.

    na dosc zdecydowanie innych zasadach, przynajmniej w kwestti bezpieczenstwa
    jazdy, jesli chodzi o zasade dzialania tez sa spore roznice, dlatego nikt nigdy
    nie nazwie cb telefonem, co najwyzej radiotelefonem, a i to w skrajnych
    przypadkach

  • 9. Data: 2007-11-07 14:21:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "loookas" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli mam spokój, bo przykładam do ucha palmtopa a nie telefon ;)

    i kolejne slowa klucze "przykladam do ucha", aby sluchac komunikatow z radia nie
    musisz nic trzymac w reku, ani tym bardziej przykladac do ucha, aby cos
    powiedziec tez nie musisz nic do ucha przykladac

  • 10. Data: 2007-11-07 16:43:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Henry(k) wrote:

> [...]
    > kierownicy, więc w razie czego możesz go rzucić i szybciej złapać za
    > kierownicę. No i kierowców z komórkami jest znacznie więcej niż tych

    a co widzię kogoś jadącego jak kretyn to to jest kretyn z komórką przy uchu.