  • 1. Data: 2006-05-10 07:02:35
    Temat: Czas trwania gwarancji
    Od: "Sonix" <s...@g...com>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące czasu trwania gwarancji.
    Posiadam przedmiot Y kupion 01.sty.2001 z gwarancją na jeden rok. W
    przedmiocie Y dnia 12.lip.2001 psuje sie czesc objeta gwarancja (X),
    autoryzowany serwis mi to wymienia, mam potwierdzenie wpisane w karte
    gwarancyjna. Tu rodzi sie moja watpliwosc, czy gwarancja na podzespol X trwa
    do 01.sty.2002 czy do 12.lip.2002 ?
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    http://tiny.pl/g29
    Sonix

  • 2. Data: 2006-05-10 07:14:39
    Temat: Re: Czas trwania gwarancji
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Sonix napisał(a):
> [...]
    > trwa do 01.sty.2002 czy do 12.lip.2002 ?
    > Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    od 12 lipca 2001/2002 ;)
    art.581§1 kodeksu cywilnego
    ale jeśli rzecz byłaby kupiona przez konsumenta po 1 stycznia 2003 roku,
    to przepis ten nie ma już zastosowania

    KG

  • 3. Data: 2006-05-10 08:05:07
    Od: "Sonix" <s...@g...com>

    Użytkownik "kam" napisał :

    > od 12 lipca 2001/2002 ;)
    > art.581§1 kodeksu cywilnego
    > ale jeśli rzecz byłaby kupiona przez konsumenta po 1 stycznia 2003 roku,
    > to przepis ten nie ma już zastosowania

    Znaczy daty napisałem tak sobie sprawa dotyczy poprzedniego roku, zakup na
    poczatku 2005, naprawa we wrzesniu 2005, koniec gwarancji początek 2006, a
    ponownie to samo się popsuło teraz, czyli od poprzedniej naprawy nie minął
    rok. Więc nie wiem czy moge oddać towar na gwarancji, czy już bez.

    http://tiny.pl/g29
    Sonix

  • 4. Data: 2006-05-10 09:52:01
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Sonix napisał(a):

> [...]
    > 2006, a ponownie to samo się popsuło teraz, czyli od poprzedniej naprawy
    > nie minął rok. Więc nie wiem czy moge oddać towar na gwarancji, czy już

    To, czy możesz, czy nie zależy od warunków zapisanych w gwarancji.
    Przeczytaj, będziesz wiedział.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2006-05-10 09:57:58
    Od: "Sonix" <s...@g...com>

    Użytkownik "Beniamin" napisał :

    > To, czy możesz, czy nie zależy od warunków zapisanych w gwarancji.
    > Przeczytaj, będziesz wiedział.

    Czyli, jesli nic tam nie ma na ten temat napisane to nie moge ?

    http://tiny.pl/g29
    Sonix

  • 6. Data: 2006-05-10 10:08:12
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Sonix napisał(a):

    > Czyli, jesli nic tam nie ma na ten temat napisane to nie moge ?

    Niestety raczej nie możesz, ale zawsze warto się zapytać w serwisie.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2006-05-10 15:20:23
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety raczej nie możesz, ale zawsze warto się zapytać w serwisie.

    Chyba moze jezeli byl to istotny element, pod warunkiem, ze w karcie
    gwarancyjnej nie ma klauzuli , ze gwarancja sie nie przedluza i nie odnawia
    po naprawie/wymianie sprzetu. Wiec zacznij od karty gwarancyjnej. Niestety
    ja dokladnie nie wiem. Zapytaj w federacji konsumenta beda temat znali
    dokladnie.

    K.

  • 8. Data: 2006-05-10 17:49:02
    Od: "Adamos" <adamos79(tnijto)@gmail.com>

    A nie mozna zareklamowac z tytulu niezgodnosci z umowa ???

    Adamos
    gg990369

  • 9. Data: 2006-05-10 23:22:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.05.2006 Krzysztof <o...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > po naprawie/wymianie sprzetu. Wiec zacznij od karty gwarancyjnej. Niestety
    > ja dokladnie nie wiem. Zapytaj w federacji konsumenta beda temat znali

    Jesli nie wiesz to po co mieszasz? Prawidłowa odpowiedź padła - reguluje
    to dokument gwarancyjny.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2006-05-10 23:46:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.05.2006 Adamos <a...@g...com> napisał/a:

    > A nie mozna zareklamowac z tytulu niezgodnosci z umowa ???

    1) Może, ale "niezgodnosci z umowa" dotyczy sprzedawcy i pojawi się pewnie
    pytanie, czy ten może odpowiadać za zmiany towaru dokonane przez kogoś
    innego (gwaranta).
    2) Nawet jeśli, to minęło 6 miesięcy od daty wydania towaru i będzie
    musiał wykazać, że wada istniała w momencie wydania.

    --
    Marcin